Skip to main content
فهرست مقالات

باوهاوس و نقاشان آبستره در آلمان

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : باوهاوس و نقاشان آبستره، باوهاوس، نقاشان آبستره در آلمان، هنر، مدرسه، ناگی، موهولی، ژوزف آلبرس، تجربیات نقاشان آبستره آلمانی، گروپیوس

خلاصه ماشینی: "در تدوین برنامه‌های این مدرسه،هنر سنتی و کلاسیک آکادمی از سوئی،و علم و اسلوب صنعتگری‌ و افزارمندی دیرینه از سوی دیگر،بدست فراموشی سپرده‌ شد؛و فاصله‌ای که در قرن نوزدهم ما بین هنر و صنعت‌ بوجود آمده بود از میان برداشته شد،برای این مقصود در جهت ایجاد زبانی مشترک مبتنی بر هنری کردن‌ ژوزف آلبرس-8921 (به تصویر صفحه مراجعه شود) تکنولوژی و به لحاظ درک و ضرورت‌های روانی انسان‌ برنامه‌هائی تدوین گردید؛که برای پیشبردشان، هنرمندان آوانگارد گوشه و کنار اروپا به باوهاوس‌ پیوستند. مدرسه باوهاوس گرچه اهمیت تمرکز استادان‌ مختلف را بر حول محور طراحی صنعتی و صنعتگری‌ می‌دانست،مع هذا گردآورنده هنرمندانی بود که هر کدام بر سبک و سیاقی در هنرنقاشی دست یازیده بودند و تحت سیطره هنر نوین،هنر آبستره آلمان را شکل‌ می‌بخشیدند. پس از مطالعاتی در زمینه حقوق-در (به تصویر صفحه مراجعه شود) ویکینگ اگلینگ-1918 ژوزف آلبرس-1921 (به تصویر صفحه مراجعه شود) بوداپست-و شرکت در جنگ اول جهانی،به نقاشی‌ روی آورد و با آشنائی با آثار مالویچ‌28وال لیسیستزکی، امکان بهره‌وری از زبان و بیان ویژه‌ای را در خود یافت. اما برای بهره‌وری از چنین شیوه‌ای،آشنائی بیشتر با اکسپرسیونیسم را در پیش گرفت و چندی نپائید که رو سوی آبستره نهاد و بی‌آنکه عمیقا به این شیوه معتقد باشد،طی سفر به زوریخ در سال 1917 به دادائیستها پیوست،و سپس در سال بعد به لحاظ آشنائی با اگلینگ مجددا به فرم‌های آبستره روی آورد و به همراه‌ او عازم برلین شد و طبق برنامه‌ای از پیش تدوین شده به‌ اجرای ریتمی پیگیر و مداوم به نقاشی آبستره پرداخت."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.