Skip to main content
فهرست مقالات

جرقه ها گام زنان در راهند

مصاحبه شونده:

(22 صفحه - از 170 تا 191)

خلاصه ماشینی:

"حتی من فکر می‌کنم اغلب معملمان من یا آنها که به‌هرحال با من سروکار داشتند،یا نمی‌دانستند یا نیاموختند که این منابع برای آموزش کدام‌ است و آیا اساسا در دسترس هست یا نه؟من فقط آنچه‌ را که در کتاب هنر دوره دبیرستان بود می‌خواندم و یا سایر مطالب و مقالات و مقولاتی که در دسترس داشتم. حرفم این است که کسی باید نقاشی/خط کند که‌ خط را آموخته و اندوخته باشد و توانائی انجامش را هم‌ درخود ببیند و به فهمش هم دست‌یافته باشد؛مثل‌ پیکاسو که از توانائی انجام نقاشی معمول گذشت و به‌ کوبیسم رسید. اگر امکانات باشد و کار واقعا درست‌ صورت گیرد،من به شما قول می‌دهم که در 20 سال‌ آینده شاید 90 درصد آدم‌هایی که در این مملکت زندگی‌ می‌کنند،با خوشنویسی روبرو شده باشند و شاید همه‌ باسوادها،خط خوش را تشخیص دهند و حتی نستعلیق و شکسته و نسخ و ثلث و غیره را بشناسند. حالا اگر معلم‌تان اصرار می‌کرد که خوش بنویس و خودش هم خوش می‌نوشت،مگر می‌شد که خط شما بد باشد؟اگر 5 سال از خط یک‌ دانش‌آموز دبستان مراقبت می‌شد،محال بود که او دیگر بدخط گردد؛ یا ازلحاظ ذهنی،آموزش‌ لازم را می‌دید و در آموزش عملی هم،چشمش به خط خوش عادت می‌کرد و با ذهنی که از زیبائی خط پر و لبریز است به کلاس‌های بالاتر ارتقاء می‌یافت؛و بعد هرکس که برای دیگران نامه می‌نوشت،خوش‌خط می‌نوشت."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.