Skip to main content
فهرست مقالات

الحان فرم و رنگ در قالب الوان فروزان و اشکال غیر شییء

نویسنده:

(25 صفحه - از 68 تا 92)

کلید واژه های ماشینی : هنر ،رنگ ،نقاشی ،انتزاعی ،امپرسیونیسم ،پاریس ،کاندینسکی ،تصویر ،ژان ،هنر انتزاعی ،مکتب ،خطوط ،زن ،ژان دوبوفه ،ترکیب‌بندی ،جهان ،آثار ،الحان فرم و رنگ ،شکل ،ارزشهای ،مپرسیونیسم انتزاعی ،حرکتی ،غیر شییء ،متولد ،نقاشی انتزاعی ،تاریخ ،آثار انتزاعی کاندینسکی ،آثار اکسپرسیونیسم انتزاعی کاندینسکی ،رنگ در قالب الوان ،واسیلی کاندینسکی

خلاصه ماشینی:

"اف سرگی پولیا کف،گالری دوفرانس (21):ترکیب‌بندی،نیکولا دواستال،1948،مؤسسهء هنری شیکاگو (به تصویر صفحه مراجعه شود) در اینجا قابل ذکر است که هنرمندانی چون ژان‌ بازن،آلفرد مانسیه،گوستاوسنژیه،ژان لومول،شارل‌ لاپیک و آندره لانسکوی،با انتخاب سوژه‌های بیرونی، رابطهء خود را با دنیای مشهود بطور مطلق نمی‌گسلند،بلکه‌ درواقع،جای پای این دنیای عینی به صورت جهانی‌ غیر مادی و کاملا معنوی در چهارچوب امپرسیونیسم‌ انتزاعی شکل می‌گیرد. همچنین معتقد است که پس از عبور از عالم عین و دریافت کامل تعلیمات سنژیه-بین سالهای‌ 78-1970-به انتزاع آزاد گرایش یافته و هنر سراسر فیگوراتیو را-با پشت سر نهادن مراحل تلفیق بین‌ دو جهان مادی و معنوی(شکل و غیر شیئ)-رها نموده‌ است(تصاویر 26 و 27)،دربارهء تصویر 26 که پرده‌ای‌ تمرینی و متعلق به سال 1973 می‌باشد،گوستاوسنژیه‌ می‌گوید:«در این پرده نمودی از ارزشهای آثار کاندینسکی شکل گرفته،هرچند که حرکتی تمرینی از روی کارهای او نمی‌باشد. در این راه با سود جستن از ابعاد گستردهء نقاشی ایرانی(مینیاتور)،با بکارگیری تک‌رنگ و یا دورنگ و با استفاده از رنگ مسلط حاکم بر زمینهء اثرش‌ و همزمان با بهره‌گیری از خطوط سیال،رقصنده و مواج-که از قلم‌گیری مینیاتور(پرسیکتیو خطی)به‌ عاریت گرفته است-با تلفیق امپرسیونیسم انتزاعی و عناصر متشکل از مینیاتور ایرانی،به شکلی از بیان دست‌ می‌یابد که شاید گونه‌ای از هنر انتزاعی شرق را در این‌ برهه از زمان-با توجه به دستاوردهای کهن این مرز بوم‌ تداعی نماید(تصاویر 28 و 29)."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.