Skip to main content
فهرست مقالات

آبستره در اروپای غربی و آمریکا

نویسنده:

(12 صفحه - از 64 تا 75)

کلید واژه های ماشینی : آبستره ،هنر ،هنر آبستره ،نقاشی ،کوبیسم ،رنگ ،آبستره در اروپای غربی ،هنر آبستر ،مکاتب ،نمایشگاه هنر غیر فیگوراتیو ،دلونی ،آثار غیر فیگوراتیو ،کمپوزیسیون ،آثار ،غیر فیگوراتیو ،حرکت ،آفرینش ،نقاشی آبستره ،هنر آبستره با تأخیر ،آثار غیر فیگو ،آثار آبستره ،هنر آبستره بیش ،جهان ،آبسترهء ،هنر آبستره اروپا ،آثار دلونی ،به‌نام هنر آبستره ،هنر آبسترهء ایتالیا ،نمایشگاه هنر آبستر در سال ،هنر آبستره به سال

خلاصه ماشینی:

"فرانسه که همواره در بین کشورهای اروپایی مرکز ثقل و تعیین کنندهء راه و رسم هنری جهان تلقی می‌شد و غالبا مکاتب و شیوه‌های مختلف هنری-در تغییرات و تحولاتی سرگیجه‌آور-از این کشور به سایر کشورهای‌ دیگر نفوذ می‌کردند،در مقابل پدیدهء جدیدی به نام هنر آبستره با تأخیر و دیرکرد روبه‌رو شد. آنچه وجه مشترک تمامی حرکتهای مدرن هنری-تا قبل از هنر آبستره-در فرانسه محسوب می‌شود،همانا چهارچوب معین و مشخص فیگوراتیو است:رئالیسم، حرف تازه‌ای در مضمون داشت. اگر تغییر از شیوه‌ای به شیوهء دیگر را حرکتی‌ تدریجی در نظر بگیریم،آبستره،جهشی به آن سوی‌ این حرکت بطی‌ء و ظهور تفکری فراتر از حرکت مادی‌ نقاشی و تولد معنویت در هنر است،همان حرکتی که‌ کاندینسکی با درک و درایتی دیگرگونه و با«شستن چشم» آبستره‌ در اروپای غربی‌ و آمریکا محسن ابراهیم فرناند لژه-کمپوزیسیون دیواری-1926 (به تصویر صفحه مراجعه شود) در نحوهء نگرش به هستی،در هنر پدید آورد؛در حالی‌ که در فرانسه هنوز،بحث و جدل در چند و چون مکاتب‌ مختلف در جریان بود. آموخته‌های‌ هنری این دو در فرانسه مابین سالهای 1912 تا 1915، یعنی در سالهای تفوق کوبیسم و همچنین تحت‌تأثیرات‌ دلونی شکل گرفت و درک روشنی از آنچه هنر آبستره در تلاش بیان آن بود در آنان به وجود آمد. اما حرکتهایی فردی توسط برخی از هنرمندان‌ همچون پرسی ویندهام لویس‌35در حول و حوش سال‌ 1912 صورت گرفت که بیشتر بر مبنای تحقیقاتی در حرکت قرار داشت و از مرز عین نمایی گذشته بود و به‌ ابداعاتی نزدیک به آبستره رسیده بود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.