Skip to main content
فهرست مقالات

میان پرده ها

نویسنده:

مترجم:

(4 صفحه - از 79 تا 82)

خلاصه ماشینی:

"اما خانم وولف در آثار بعدی خود رئالیسم را کنار گذاشت و قید خوب و بد آن را زد و واقعیت را نیز از خود راند. مثلا حس زمان-چیزی که اغلب آثار خلاقه‌ی بزرگ را تحت الشعاع قرار می‌دهد-آن قدر ویرجینیا وولف را به خود مشغول کرد که تقریبا هر چیز دیگری به جز آن از ذهنش پاک شد. اما آن‌گونه که«تولستوی»یا حتی«پروست»با آن کنار آمده‌ بودند،وولف خود را با آن تطبیق نداد:بیش از حد احساسات شاعرانه به او دست داد همچون چیزی نه نمایشی بلکه رثایی،نه سرشار از ابهام و رمز بلکه مملو از تأثر و غم؛ و او با بی‌نهایت احساساتی کردن به آن پایان می‌داد. »در این‌جا خانم وولف،مدتها پیش واقعیت را ترک کرده تا شاعرانه بودن را برگزیند،شاعرانه بودن را نیز ترک می‌کند تا تخیلی‌ ضعیف را برگزیند. اگر با همهء این‌ها تمایز برجسته‌ای باشد، خاطر نشان می‌سازد که چگونه ویرجینیا وولف در اوج شکوفایی‌اش که خانم دالوی،به‌ سوی فانوس دریایی و کتابخوان عامی را نوشت،یکی از معدود شخصیت‌های ادبی‌ درخشان عصر ما بود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.