Skip to main content
فهرست مقالات

جستاری در مطبوعات (قسمت پنجم) فرار از امنیت

گزارشگر:

ISC (10 صفحه - از 144 تا 153)

کلید واژه های ماشینی : مطبوعات، فرار، دختران، جوان، روزنامه‌ها، اجتماعی، خانواده، فرهنگی، جامعه، آمار

خلاصه ماشینی:

"شگردها به هر حال چنین مطبوعاتی برای دستیابی به مقاصد مورد نظر خود که پیشتر به برخی از آن اشاره شد با پشتوانه ای علمی و دقیق از حیث روانشناختی و جامعه شناختی و بررسیهای جنسیتی و جمعیت شناسی از طریق پژوهشهای مختلف از پیشرفته ترین شگردها و ترفند های رایج و آزمایش شدة جهان بهره می جویند و از شگردها و ترفندهای خاصی بهره می جویند که مهمترین و شناخته شده ترین آنها عبارتند از: 1 – القاء در اثر تکرار: تأثیر تبلیغات و تکرار از نظر روانی بر ارادة اجتماع امری انکار ناپذیر است، این قبیل نشریات با عنایت به این امر، موضوعی را انتخاب کرده و همزمان در چندین نشریه، آن را به صورت مهمترین مسئله روز مطرح می کنند و در این موج ایجاد شده نشریات و رسانه های دیگر نیز ناخودآگاه با آنان همراه می شوند و با هجمه و بمباران تبلیغاتی بدون آنکه به خوانندگان خود فرصت تفکر و تعمق در زمینه مورد نظر را بدهند، از زبان به اصطلاح کارشناسان، مسائل را تحلیل و ریشه یابی می کنند و در آخر نیز منویات خود را به عنوان آخرین راه حل به خوانندگان القاء می نمایند که مقولة‌ دختران فراری از جمله مواردی بود که به عنوان دستاویزی برای بیان برخی مطالبات در چندین روزنامه و نشریه مطرح گردید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.