Skip to main content
فهرست مقالات

فرهنگ و ارتباطات سازمانی و نقش آن در تحول سازمانی

نویسنده: ؛

مرداد و شهریور 1383 - شماره 52 (36 صفحه - از 113 تا 148)

کلیدواژه ها : فرهنگ ،ارتباطات ،فرهنگ سازمانی ،ارتباطات سازمانی ،تحول سازمانی ،فرهنگ و تحول ،فرهنگ و ارتباطات

کلید واژه های ماشینی : تحول سازمانی ،فرهنگ سازمانی ،ارتباطات سازمانی ،معنایی ،ساختاری ،کارکرد سازمان ،تغییر و تحولات سازمانی ،کارکردهای سازمانی ،ساختارهای سازمانی ،مدیریت فرهنگی ،معنایی نسبت به معنا ،سیستم ساختاری ،واقعیت اجتماعی ،چشم‌انداز سازمان ،تغییر و تحولات ،رهبران سازمانی ،مدیریت فرهنگ ،فرهنگ و ارتباطات ،جنبه معنایی ،تغییر سازمانی ،فرستنده پیام ،جنبه کارکردی ،گیرنده پیام ،سیستم اجتماعی ،جنبه ساختاری ،سیستم معنایی ،تغییر در باورها ،توسعه و تحول ،جدید ،معنا و مفهوم

فرهنگ سازمانی را به گونه‌های متعدد اما با مفهومی نسبتا یکسان تعریف کرده‌اند.از سویی فرهنگ را به عنوان زمینه و بستری می‌دانند که ایجاد هرنوع تغییر و دگرگونی در ساز و کارها،رفتارها،فعالیتها و کارکردهای سازمانی را در پی دارد.بنابراین از این جهت فرهنگ‌ می‌تواند به عنوان ابزاری منحصر به فرد و کارساز در دست مدیران و رهبران سازمانی به‌ منظور هرنوع مدیریت فرهنگی و انجام تغییر و تحولات سازمانی به کار گرفته شود. بی‌تردید توسعه و تحول جهان کنونی مرهون توسعه و تکامل علوم ارتباطات است.این‌ مفهوم بدین معناست که اگر ما بخواهیم به توسعه و تحول سازمانی دست بزنیم،باید در بعد معنایی نسبت به معنا،مفهوم،ایده،راهبرد،بصیرت و چشم‌انداز سازمان خود بازنگری کنیم و چشم‌اندازی متناسب با وضعیت کنونی را در سازمان خود پدید آوریم.در بعد ساختاری نیز تغییرات بنیادی متناسب با مفهوم و ایدهء جدید به وجود آوریم به گونه‌ای که مدیران عالی با حلقه میانی و بدنه عملیاتی هم‌ذهن شوند و گرفتار سلسله مراتب خشک دیوان سالار حاکم بر سازمان نشوند.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.