Skip to main content
فهرست مقالات

درآمدی بر معیارها و روشهای ارزشیابی رهبری اخلاقی

نویسنده:

کلیدواژه ها : اثربخشی رهبری ،معیارهای موفقیت رهبران ،معیارهای ارزشیابی رهبری اخلاقی

کلید واژه های ماشینی : روشهای ارزشیابی رهبری اخلاقی ،رهبری اخلاقی ،ارزشیابی رهبری اخلاقی ،روشهای ارزشیابی ،معیارها و روشهای ارزشیابی ،ارزشیابی رهبری ،مخالفان رهبری اخلاقی ،ارزشیابی اخلاقی اقدام ،یوکل ،معیارهای ارزشیابی ،هدف رهبری ،ازگلی ،موفقیت سازمانی ،ارزشیابی اخلاقی ،اثربخشی اقدامات ،فرایند نفوذ ،قانونی ،مخالفان رهبری ،غیر اخلاقی ،معیارهای موفقیت ،ماتریس اخلاقی ،رویکردهای رهبری ،ابعاد نفوذ ،رهبران دنبال می‌شود ،رهبران اخلاقی ،رهبری به‌سوی سطح جدید ،نظریه‌های رهبری ،جدید ،سطح جدید ،نشان می‌دهد

در این مقاله به بیان برخی از معیارها و روشهای ارزشیابی رهبری اخلاقی پرداخته‌ می‌شود.ان مسیر با بررسی هدف رهبری،یعنی اثر بخشی به جستجوی معیارهای موفقیت‌ رهبران دنبال می‌شود.بررسیها نشان می‌دهد که موفقیت رهبران در صورتی که با اخلاق و صداقت همراه نباشد،پایداری و اعتبار خود را بمرور از دست می‌دهد.در عین‌حال،مخالفان‌ رهبری اخلاقی نیز دلائل خاص خود را دارند که در پاسخ به آنان ماترس اخلاق/قانون ارائه‌ شده است. در پایان،الگویی برای ارزشیابی اخلاقی اقدام رهبران،معیارهایی برای اثربخشی اقدام آنان‌ و کاوشی در ابعاد نفوذ برای اثربخشی بیشتر،مطرح می‌شود.

خلاصه ماشینی:

"در این مقاله به بیان برخی از معیارها و روشهای ارزشیابی رهبری اخلاقی پرداخته‌ رهبری اخلاقی نیز دلائل خاص خود را دارند که در پاسخ به آنان ماترس اخلاق/قانون ارائه‌ کلیدواژه‌ها:معیارهای موفقیت رهبران،اثربخشی رهبری،معیارهای ارزشیابی رهبری اخلاقی مقدمه چگونه می‌توان رهبران اخلاقی را از غیر آن جدا کرد،پرسشی اساسی است که‌ رهبری اخلاقی در اسلام،جایگاه ویژه‌ای دارد که امید است صاحبنظران اخلاق‌ 4. چون این رفتار غیر اخلاقی به شرکت کمک می‌کند بنابراین آن را می‌توان‌ استنباط دیگری که ازاین ماتریس می‌توان کرد این است که نشانه‌های + و- است که باید از آنها برای این ارزشیابی استفاده کرد. مشکل معیارها و ارزشیابی در رهبری اخلاقی،تعیین این نکته است که چه‌ اخلاقی مبتنی است یا خیر؟چه بسیارند رهبرانی که برای نفوذ بر پیروان این‌ جدول شماره 3-معیارهای پیشنهادی برای ارزشیابی رهبری اخلاقی،یوکل 2002 (به تصویر صفحه مراجعه شود) ارزیابی رهبری اخلاقی در صورتی که علایق رهبر،پیروان و سازمان باهم‌ درباره رهبری اخلاقی به تفصیل این ابعاد را توصیف کرده است(ازگلی،3831). دو نوع رهبری در قالب جدول شماره 5 از هم متمایز شده است. براساس این جدول نیز،محققان می‌توانند به ارزیابی ابعاد اخلاقی و غیر اخلاقی‌ هنگامی که اثربخشی،هدف رهبری می‌شود به این معنی است که رهبران تنها به‌ معیارهای روشنی برای ارزشیابی این نوع رهبری در دست داشت. پذیرفته‌ایم که حداقل یکی از رویکردهای رهبری،رویکرد اخلاقی است که در مقابل رویکرد غیر اخلاقی قرار می‌گیرد،باید بتوانیم تفاوتهای این دو رویکرد را در در ابعاد و میزان نفوذ رهبران در پیروان و پایداری این نفوذ،بازتاب می‌یابد. Ethical dimensions of Leadership,London;SSBE."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.