Skip to main content
فهرست مقالات

پ) گروه پژوهش عمومی بیمه

(19 صفحه - از 40 تا 58)

کلید واژه های ماشینی : بیمه، سیستم اطلاعات فعلی آموزش بیمه، اطلاعات، شرکت بیمه ایران، کارکنان، بازده سرمایه‌گذاری‌های صنعت بیمه، چکیده، آموزش کارکنان شرکت بیمه ایران، آموزش، سیستم فعلی اطلاعات آموزش بیمه

خلاصه ماشینی:

"برای مطالعه عوامل‌ موردنظر پژوهش از روش پرسش‌نامه‌ای استفاده شد و کلیه مدیران و معاونان‌ مدیران شرکت بیمه ایران به‌عنوان جامعه آماری که همان نمونه آماری این‌ تحقیق است انتخاب شدند و از طریق مراجعه مستقیم نتایج حاصل از پرسش‌نامه‌ جمع‌آوری شد. در این تحقیق بررسی توان پاسخگویی سیستم اطلاعات فعلی آموزش بیمه‌ مرکزی به تمام نیازهای کاربران و در صورت لزوم طراحی متناسب آن با نیازهای کاربران سیستم برای توسعه و اصلاح سیستم فعلی با استفاده از روش‌های علمی هدف قرار گرفته است. به همین منظور با آگاهی به این‌ موضوع که شناخت سیستم اطلاعاتی موجود و بررسی عوامل و شرایط به کار گرفته شده برای اجرا و به کار گرفتن آن برای توسعه و طراحی سیستم جدید ضروری است موضوع پژوهش تجزیه‌وتحلیل سیستم اطلاعات فعلی آموزش‌ بیمه مرکزی انتخاب شده است. برای دست‌یابی به این اهداف و آسیب‌شناسی بهتر سیستم،با استفاده از روش‌های تحقیق در علوم رفتاری فرضیه‌ای مطرح شد که فرضیه اهم این‌ تحقیق است:"سیستم فعلی اطلاعات آموزش بیمه مرکزی باعث بهبود عملیات‌ کاربران شده است‌". چه تفاوتی میان آموزش‌های موجود و آموزش‌های مطلوب وجود دارد؟ تحقیق حاضر از نوع تحقیقات توصیفی پیمایشی است و جامعه آماری آن‌ را نمایندگان شرکت بیمه ایران در سطح استان تهران(1300 عضو)تشکیل‌ می‌دهند که با استفاده از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای و تصادفی ساده،نمونه‌ای‌ با حجم 300 عضو(استفاده از جدول مورگان)انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.