Skip to main content
فهرست مقالات

موسیقی: تکنیک نویسان ویلون (7)

نویسنده:

(15 صفحه - از 109 تا 123)

خلاصه ماشینی:

"«نومیدی و یاس گل داده در برم آشیان گزیده بود خود را به پشت شیشه پنجره کشاندم کوهها از بار اندوهم می‌گریستند و باران چنان سیل‌آسا فرومی‌ریخت که گویی ثروت آسمان (به تصویر صفحه مراجعه شود) از کهکشان در حال ریزش است. در یک دفتر راهنما،که برای بیگانگان چاپ می‌شد، پدر آنتونیو(به نام جیوانی با تیستا ویوالدی،4نوازندهء ویلون نمازخانه دونها در کلیسای سنت مارک‌5)به‌ عنوان یکی از بهترین موسیقیدانان شهر معرفی شده بود. او شایعات را تحمل می‌کند،بدگوییهای فراوان‌ کسانی که خود را دوست،معرفی می‌کنند،ویوالدی را (به تصویر صفحه مراجعه شود) ویوالدی در گسترش فرم نوازندگی‌ ویلون کنسرتو،از بدعت‌گذاران است. ویوالدی با انگشتان‌ دست چپ خود و پهنای موهای سرآرشه(نزدیک به‌ خرک)منطقه‌ای که برای آرشه و صدادهی ویلون‌ خطرناک است،در روی چهار سیم و با روش‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) ایمیتاسیون‌16به‌طور سریع می‌نوازد. در آثار مذهبی او،از قبیل اوراتوریو و کانتات‌20و در تصنیعاتش برای‌ دوشیزگان پی‌یتا،قسمتهای سلو،شامل ردیف‌ شگفت‌آوری از موتتها21برای سوپرانو و آلتو،در شکل‌ موسیقی قرن هیجدهم و همچنین موسیقی وکال‌22 آتش‌بازی که بسیار هنرمندانه تصنیف شده است، (به تصویر صفحه مراجعه شود) قسمتی از کنسرتو ویلون و چلو و باس کانتینیو(ارگ-چیمبالو)اپوس 9 شماره 2 اثر انتونیو ویوالدی. یک سال بعد برای تئاتر سنت آنجلوی‌25ونیز برای‌ دیگری را به نام«اورلاندو،دیوانه دروغین»تصنیف (به تصویر صفحه مراجعه شود) می‌کند. بررسی این‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) تحقیقات نشان می‌دهد که در میان کارهای باخ برای‌ کلاوسن،شانزده قطعه برپایهء قطعات مصنفان دیگر، تصنیف شده است که از آن جمله شش کنسرتو از آثار ویوالدی است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.