خلاصه ماشینی:
"گزارشهای«فصلنامه هنر»از این رویداد مهم تئاتر ایران در دو بخش تقدیم خوانندگان عزیز میگردد:اول/ اولین سمینار بین المللی جایگاه تئاتر عروسکی،که این بخش دوم شامل گفتگوها،سخنرانیها و نشستهای گوناگون هنرمندان عروسکی نیز خواهد بود.
*ترنس[جابجایی،انتقال] *کاری از:گروه اتسترا[اسپانیا] *بازیگران:انریکو لانز،فابیو لاگاریدو(به تصویر صفحه مراجعه شود) این نمایش دومین کارگروه اتسترا است که براساس«تصویرهای دراماتیک»شکل میگیرد.
«انریکو لانز»دربارهء این نقطهنظرها بر این باور بود که نمایش عروسکی به علت محدویت صحنه باید از ابزار امروز در جهت بیان مقاصد خود استفاده کند و تماشاگر امروزی به رغم این همه وسایل تفریحی و نمایشی فقط در صورتی از یک اثر نمایشی استقبال میکند که عنصری جدید،حرفی تازه،تکنیکی نو و حرفی برای گفتن آن هم با یاری از ابراز و کلام تئاتری در آن ارائه گردد.
از این نکتهها که بگذریم ترکیب ناهمگون رنگها، (به تصویر صفحه مراجعه شود)چشمگیر نبودن کار بازیگران عروسکی و مهمتر،قصه یکسره لفظ و حرفش که تنها مخاطب خود را در بین همزبانان خود یافته بود،لطمههایی جدی به اجرا وارد آورده بود.
کریم سعیدیان از این متن خلاقانه و آفرینشگرانهاش و با یاری از موسیقی همراه و حامی و مؤثر در فرآیند نمایش و نیز با بهرهگیری از تکنیکهای تئاتری و(به تصویر صفحه مراجعه شود) نورپردازی و طراحی صحنه و موسیقی یاریگرش به اجرا جلوهای دیگر بخشید.
*کاری از:ایران به دلیل جنبههای زیبا و مؤثر آموزشی و نیز به (به تصویر صفحه مراجعه شود) سبب بافت و ساختار تئاتری و دراماتیک این نمایش بیهرگونه گزافهای عطفی است در تئاتر کودک و نوجوان این دیار.
و ازاینروی حضور این متن و اجرا در پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران مغتنم بود."