Skip to main content
فهرست مقالات

سینما: درآمدی بر سینما

نویسنده:

مترجم:

(22 صفحه - از 551 تا 572)

کلید واژه های ماشینی : سینما ،فیلم ،اجتماعی ،هنر ،نمایش ،مردم ،تبلیغ ،سیاسی ،صنعت ،تولید ،اقتصادی ،تفریح ،جامعه ،تولید فیلم ،فیلم‌های داستانی ،زندگی ،دولت ،نمایش فیلم ،کار ،هدف ،روش ،زمینه ،صنعت فیلم ،خدمت ،نقش ،فرهنگی ،اصلی ،افکار عمومی مردم بریتانیا نقش ،درآمدی بر سینما ،مشکل

خلاصه ماشینی:

"اما تشکیلات شگفت‌انگیز دیگری که‌ زندگی را برای ما ممکن می‌سازند،موجب مهیا شدن‌ غذایمان می‌شوند،امکان می‌دهند که با تلفن ارتباط سریع داشته باشیم،موسیقی را برای سرگرمی‌مان تولید می‌کنند،شرکت واحدی که ما را از این نقطه به آن نقطه‌ می‌برد،روزنامه‌ای که باعث مطلع شدن‌مان از اخبار روز می‌شود،حرارتی که ما را گرم می‌کند،نوری که با آن‌ می‌بینیم و بسیاری دیگر از خدماتی که شب‌وروز از آن‌ها استفاده می‌کنیم هرگز تعجب ما را برنمی‌انگیزانند و آن‌ها را تحت شرایط اجتماعی حاضر می‌پذیریم و فقط زمانی به آن‌ها اندیشه می‌کنیم که یکی از آن‌ها را برای مدتی از دست بدهیم و البته دلیل چنین طرزفکری‌ را می‌بایست در بی‌کفایتی سیستم آموزشی‌امان‌ جست‌وجو کنیم. باوجوداین یک حساب سرانگشتی از روش‌های مدرن تولید فیلم در استودیوها و تجزیه و تحلیل مختصری از وضعیت اقتصادی فیلم‌های تفریحی‌ دلالت بر این نکته دارد که حرف‌هایی چون لزوم بودن‌ مجرایی برای بیان اظهارات شخصی درتقابل با روش‌ تکنیکی محض،و یا این‌که هنرمند می‌تواند هنر خویش‌ را در معرض نمایش عموم قرار دهد،به‌طورکلی اگر هم‌ تاکنون وجود داشته،از بین رفتهاست. هم‌زمان باید خاطرنشان ساخت،سینمایی که قادر باشد آگاهی اجتماعی مردم را دوچندان کند و معیارهای‌ فرهنگی نوینی خلق نماید،سینمایی که بتواند ادراک و بصیرت تازه‌ای به مردم ارزانی داشته و افراد بی‌قیدوبند را بر غیرت آورد،سینمایی که به دلیل ماهیت ذاتی‌ شکل خویش نیرومندترین ابزار پند و موعظه به‌شمار می‌رود،بسیار مسخره می‌نماید اگر این سینما بیاید و در دست عده‌ای معامله‌گر اقتصادی قرار گیرد و از آن‌ به‌عنوان وسیله‌ای جهت فیلم‌های داستانی بی‌هدف‌ استفاده کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.