Skip to main content
فهرست مقالات

چشم انداز بازار محصولات پلی الفین و راه کارهای مبتنی بر جغرافیای سیاسی فراتر از سال 2004: دورنمایی برای تولید کنندگان ایرانی

نویسنده:

مترجم:

علمی-ترویجی (6 صفحه - از 26 تا 31)

کلید واژه های ماشینی : صنایع ،بازار ،صادرات ،محصولات ،پلی‌اتیلن ،تولید ،سرانه‌ی تولید ناخالص داخلی ،ظرفیت ،توسعه‌ی صنایع ،خاورمیانه ،تقاضا ،افزایش سرانه‌ی تولید ناخالص ،اقتصادی ،بازار صادرات ،تولیدات بازارهای صادراتی محصولات ،پلی‌پروپیلن ،پروژه‌های ،ایران ،چشم‌انداز بازار محصولات ،بازار محصولات پلی الفین ،چین ،رشد ،صنایع تبدیل داخلی ،رشد صنایع تبدیل داخلی ،بازار محصولات پلی‌پروپیلن ممکن ،رشد تولید ناخالص داخلی ،منطقه‌ای ،صنایع تولیدی ،صنایع تبدیلی ،توسعه‌ی

خلاصه ماشینی:

"هنگامی که ظرفیت را پیش‌بینی کردیم،علاوه بر مواردی که پیشتر به آن‌ها اشاره شد،نیاز به کاهش یا اضافه نمودن ظرفیت حدسی داریم که بر مبنای روش نظری می‌توان آن را از بین پارامترهای موجود انتخاب کرد: -وجود اقتصاد رقابتی در مورد مواد خام و به احتمال زیاد مکان بسیاری از پروژه‌های جدید؛ -سطح منطقی جریان تجارت خالص بین منطقه‌ای که متاثر از ترکیب اقتصاد داخلی،توانایی در پایدار کردن سرمایه‌گذاری‌های (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدید و رشد تقاضای منطقه‌ای است. تعیین معیار در رقابت‌های بین منطقه‌ای: -تلاش در یافتن راه حل‌های خلاقانه در مورد تسهیم افقی سود و انگیزش‌های سرمایه‌گذاران؛ -از نظر اقتصادی دست کم به اندازه کشورهای همسایه جذاب بودن؛ -بهره‌گیری از مزیت ساختار پایین درآمد سرانه(برحسب قدرت برابری خرید)برای صنایع کم هزینه؛ -ارزیابی خطرهای احتمالی،فرصت‌ها و انتخاب‌های تاثیرگذار بر شرکای سرمایه‌گذار در فعالیت‌های عظیم اقتصادی هدف میان مدت و بلند مدت: به منظور ایجاد زیر بنای مناسب داخلی جهت توسعه پایدار صنایع تبدیل داخلی شایسته و قابل توجه،باید در عرضه محصولات به بازارهای داخلی و صادراتی و افزایش انرژی مربوط به ارزش افزوده‌ی کلی در کشور راهکارهای زیر به کار گرفته شود: -تصمیم‌گیری پیرامون نقش کشور:صرفا تولید پلاستیک خام(مانند کانادا،عربستان سعودی و غیره)یا توسعه‌ی صنایع پایین دستی کارخانه‌ای برای صادرات کالاهای ساخته شده نهایی(مانند تایوان،چین،تایلند)؛ -توسعه‌ی زیر بنای نیروی کار ماهر؛ -توسعه‌ی تحقیق و توسعه و خدمات فنی به منظور حمایت از کیفیت تولیدات و حفظ میزان فروش داخلی؛ 6."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.