Skip to main content
فهرست مقالات

تجربه هایی از مزیت رقابتی در عرصه بین المللی: ژاپن (1)

نویسنده:

مترجم:

علمی-ترویجی/ISC (8 صفحه - از 50 تا 57)

کلید واژه های ماشینی : روبات، ژاپن، صنایع، تولید، رقابت، صنایع روبات، بازار، روبات‌های صنعتی، صنایع روبات ژاپن، مونتاژ

خلاصه ماشینی:

"یک متخصص صنعت تخمین می‌زند که 20 درصد روبات‌های صنعتی که در ژاپن به فروش می‌رسید به شرکت‌های کوچک و متوسط راه یافته و این رقم به سرعت در حال رشد بوده است. در سال 1980 دولت ژاپن برای افزایش تقاضای روبات چندین سیاست را به اجرا گذاشت که عبارتند از: -ایجاد یک سیستم اجاره‌ای،برای این منظور یک شرکت برای اجاره روبات طراحی شده بود تا روبات‌های صنعتی را در بنگاه‌های کوچک و متوسط رواج دهد. در سال 1984 دو سیاست مکمل دیگر نیز اضافه شد: -ایجاد نظام اجاره‌ای برای سیستم‌های انعطاف‌پذیر تولید کارخانه‌ای با نرخ بهره ویژه(وام‌های ویژه از بانک توسعه ژاپن به شرکت اجاره روبات ژاپن) -ایجاد انگیزش‌های مالیاتی برای تشویق سرمایه‌گذاری در تجهیزات پیشرفته مجهز به سیستم‌های الکترونیکی برای بنگاه‌های کوچک‌تر که شامل تخفیفات ویژه این استهلاک یا کسورات ویژه برای مالیات شرکتی می‌شد. نخستین کاربرد سلول مونتاژی یازکاوا عبارت بود از مونتاژ قطعات روبات جوشکاری معروف LIOW برای کاربرد داخلی خود و کسب تجربه و ایجاد نمایشگاهی برای خریداران یازکاوا ادعا می‌کرد در نیمه دهه 1980 بزرگ‌ترین عرضه‌کننده ژاپنی روبات‌های صنعتی به بازار آزاد است. بسیاری از سازندگان ژاپنی روبات برای دسترسی به بازارهای خارجی، فروش،ظرفیت ارائه خدمات و کسب تکنولوژی‌های تخصصی با شرکت‌های خارجی ارتباط برقرار کردند،مشهورترین این ارتباط جنرال موتورز-فانوک بود که در سال 1982 تشکیل شد. تلاش عمده دیگر در صنایع ژاپن،توسعه روبات‌ها برای استفاده در حوزه‌های کاملا جدید بود که به تولید کارخانه‌ای مربوط نمی‌شد،از جمله این موارد می‌توان به انجام وظایف خطرناک،کار کردن در زیر دریا و ساختمان‌سازی اشاره کرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.