Skip to main content
فهرست مقالات

اقتصاد و مدیریت بازرگانی: اقتصاد و بازاریابی سنگ های تزئینی و نما با تاکید بر نگرش سیستمی و تجزیه وتحلیل

نویسنده:

علمی-ترویجی/ISC (8 صفحه - از 72 تا 79)

کلید واژه های ماشینی : صادرات ،بازار ،سنگ‌های تزئینی و نما ،اطلاعات ،بازاریابی ،اقتصاد و بازاریابی سنگ ،اقتصادی ،نما ،محصولات ،ذخایر ،صادرات محصولات سنگ‌های معدنی ،صادرات محصولات معدنی ایران ،نقاط ضعف ،صادرات سنگ‌های تزئینی کار ،صادرات سنگ ،قیمت ،تبلیغات ،تولید ،نقاط قوت ،ایران ،فرآوری ،تهدیدات ،صادرات سنگ در بازارهای جهانی ،صادرکنندگان ،فرصت‌ها ،فروش ،محصولات سنگ تزئینی ایران ،استانداردهای ،طراحی ،صادراتی ایران

خلاصه ماشینی:

"وضعیت چهار مقوله مهم (S,W,O,T) بازار سنگ در ایران به شرح زیر است: نقاط قوت،مزیت‌ها و توانمندی‌ها 1-فراوانی ذخایر 2-تنوع ذخایر 3-نیروی کار ارزان 4-انرژی ارزان 5-هزینه‌های حمل ارزان 6-موقعیت جغرافیایی مناسب صادرات 7-رشد تقاضای مصالح ساختمانی در ایران 8-سودآور بودن فعالیت‌های ساختمانی در ایران نقاط ضعف،کاستی‌ها و مشکلات 1-عقب‌ماندگی تکنولوژی استخراج و بهره‌برداری سنتی 2-ضایعات بالا و افزایش قیمت 3-عدم رعایت استانداردهای BS و ATSM 4-ضعف تحقیقات بازار 5-ضعف بسته‌بندی 6-فقدان مشتری‌گرایی 7-ضعف بنیه مالی کارگاه‌های فرآوری فرصت‌ها،شانس‌ها و امیدهای آینده 1-رونق فعالیت‌های عمرانی و ساختمانی 2-تداوم روند رشد تقاضای داخلی 3-دست‌یابی به تکنولوژی‌های جدید استخراج و فرآوری تهدیدها،خطرها و چشم‌اندازهای ناامیدکننده 1-رقبای قوی،فعال،خوشنام و ارزان در سطح جهانی 2-صنایع جانشین مانند کاشی،شیشه،موزائیک،پارکت،اسلب‌های بتونی،نمای آلومینیومی 3-قوانین تجاری غیر شفاف و ناپایدار 4-محاصره‌ها و تحریم‌ها طراحی استراتژی‌ها استراتژی،یعنی مسیر منتهی به هدف،برای طراحی استراتژی یا مسیری که بنگاه اقتصادی فعال در رشته سنگ‌های تزئینی و نما را به هدف برساند، باید ابتدا اهداف را مشخص کرد. آمیخته جدید بازاریابی: 1-کالا(کیفیت،ابعاد،زمان تحویل،نام) 2-قیمت(خرده‌فروشی،عمده‌فروشی،تخفیف‌ها) 3-تبلیغات و اطلاع‌رسانی 4-روابط عمومی و ایجاد رابطه عاطفی با مشتری 5-بسته‌بندی و شکل ظاهری(رنگ،طرح و جلوه‌های ظاهری) 6-رقابت و نیروهای حاکم بر بازار 7-مشارکت فکری با مشتری و عوامل توزیع 8-تعقیب کالا تا مقصد و پویایی تحقیقات 9-خدمات 10-فرآیندها و نحوه تولید و طراحی محصول ارائه راه کار در مورد عناصر آمیخته بازاریابی محصول: 1-محصولات سنگ تزئینی ایران با توجه به حضور رقبایی مانند ایتالیا و اسپانیا که از نظر کیفیت بسیار ممتازند،باید در نهایت زیبایی،فقدان عیب و نقص وبا رعایت استانداردهای معتبر دنیا عرضه شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.