Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی رفتار بنگاه های کوچک و متوسط در برخورد با اطلاعات بازارهای هدف: شواهد تجربی

نویسنده:

مترجم:

علمی-ترویجی/ISC (9 صفحه - از 91 تا 99)

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات، اطلاعات بازار، بنگاه، منابع اطلاعات، بنگاه‌های کوچک و متوسط، میان میزان جمع‌آوری اطلاعات صادراتی، بازار، منابع اطلاعات مشاوره‌ای بازار، مشاوره‌ای، اطلاعات مشاوره‌ای بازار داخلی

خلاصه ماشینی:

"اما سوالی که در این مقاله به دنبال پاسخ آن هستیم آن است که می‌خواهیم اهمیت و دستیابی به اطلاعات بازار را در رابطه با بنگاه‌ها در قالب ویژگی‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری کوچک و متوسط مورد بررسی قرار داده و از طریق ویژگی‌های منحصر به فرد،بنگاه‌ها را در قالب فرهنگ ملی و موقعیت جغرافیایی صادراتی،بخش تولیدی(منظور بخش یا شاخه‌ای که صادرکننده در آن فعالیت می‌نماید که در اینجا تاکید بر روی بخش صنعت است)و مقیاس بنگاه در بازار صادراتی مشاهده نماییم. در ادامه مطالعه تجربی مبتنی بر تأثیر فرهنگ ملی و موقعیت جغرافیایی کشور،بخش صادراتی و مقیاس بنگاه بر روی نوع و میزان اطلاعات جمع‌آوری شده از بازار و منابع مشاوره‌ای در میان بنگاه‌های کوچک و متوسط برای هفت کشور اروپایی ارایه می‌گردد. در این مقاله بیشتر روی (به تصویر صفحه مراجعه شود) تعداد منابع اطلاعات مشاوره‌ای مورد استفاده از بازار داخلی و خارجی توسط شرکت‌های کوچک و متوسط در سال 1995،میزان فروش بنگاه‌ها و ویژگی‌های بنگاه در قالب فرهنگ ملی صادراتی و موقعیت جغرافیایی کشور صادرکننده،بخش صنعت صادراتی و مقیاس بنگاه تاکید می‌شود. لذا این تجزیه و تحلیل براساس جدول تناوبی طبقه‌بندی شده برحسب متغیر فرهنگ ملی و موقعیت جغرافیایی کشور(صادرکننده)، بخش صنعتی که در آن به فعالیت صادراتی می‌پردازد، مقیاس بنگاه و کاربرد منبع اطلاعات مشاوره‌ای خاص(برای مثال به کارگیری منابع مشاوره‌ای نظیر نهادهای آموزشی داخلی)صورت می‌پذیرد. ویژگی‌های بنگاه در قالب سه متغیر مقیاس بنگاه،بخش فعال صادرات و فرهنگ صادراتی ملی(موقعیت جغرافیایی کشور)،تاثیر معنی‌داری بر روی تعداد و نوع منابع اطلاعاتی مشاوره‌ای و همچنین رابطه میان میزان جمع‌آوری اطلاعات بازار صادرات و عمل‌کرد صادراتی دارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.