Skip to main content
فهرست مقالات

آشنایی با اهداف و وظایف نقطه تجاری

مترجم:

علمی-ترویجی/ISC (3 صفحه - از 117 تا 119)

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات، نقاط تجاری، توسعه نقطه تجاری سازمان ملل، مرکز توسعه نقطه تجاری سازمان، اینترنت، شبکه‌های اطلاعات و فن‌آوری‌های اطلاعات، ارتباطات، توسعه، اطلاعات نقطه تجاری جهانی، وظایف نقطه تجاری

خلاصه ماشینی:

"به این ترتیب،آن‌ها با دسترسی به اینترنت می‌توانند از منبع اینترنتی منتفع شوند که مرکز توسعه نقطه تجاری آن را گسترش داده است. اجرای این طرح در کشورهای در حال توسعه به اتصال نقاط تجاری به اطلاعات آماری تجاری موجود در اینترنت کمک خواهد کرد. این اتصال نقاط تجاری از طریق"مرکز محاسبات بین المللی سازمان ملل متحد" (UNICC) ،واقع در جنوا،ممکن خواهد شد؛این مرکز،تهیه کننده اینترنت برای سازمان‌های وابسته به سازمان ملل متحد است. برای رسیدن به این مهم،هدف این طرح عبارت خواهد بود از: اتصال نقاط تجاری موجود از طریق اینترنت به اطلاعات پایه‌ای سرمایه‌گذاری و تجاری که هم‌اکنون در TPDC موجود و در فرمت‌های Gopher و WWW در دسترس است. طی دو سال گذشته،برنامه نقطه تجاری آنکتاد این مجال را به جامعه بین المللی نقاط تجاری داده که حجم قابل ملاحظه‌ای از اطلاعات بسیار گران بهای مربوط به تجارت را تولید کرده،و نرم‌افزارهای لازم برای جمع‌آوری،فرمت و پردازش چنین اطلاعاتی را توسعه دهند. به هر حال، تنها درصد نسبتا کوچکی از نقاط تجاری موجود(که اکثرشان در کشورهای توسعه یافته قرار دارند)می‌توانند هم‌اکنون از این اطلاعات استفاده کامل بکنند،زیرا هزینه‌های معاملاتی همچنان بالاست،حال آنکه گزینه‌های اقتصادی نیازمند زیرساخت‌ها و تجهیزاتی هستند که عموما در خارج از کشورهای«أ. این امر به ویژه شامل موارد زیر است: *ایجاد Gopher» ها»که از طریق نشانه‌گذاری و شاخص‌بندی کارا اجازه می‌دهند اطلاعات به طور کارا مورد استفاده قرار گیرند. *توسعه نرم‌افزارهای ارتباطات مناسب برای تبادل داده‌ها میان نقاط تجاری با سطح مناسبی از هنجارهای بین المللی مورد حمایت از سوی سازمان ملل(شامل (UN-EDIFACT ."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.