Skip to main content
فهرست مقالات

تجارت خدمات: راهنمایی برای صادر کنندگان کوچک و متوسط (قسمت اول)

نویسنده:

مترجم:

علمی-ترویجی/ISC (12 صفحه - از 85 تا 96)

کلید واژه های ماشینی : صادراتی، اطلاعات، بازار، خدمات، بنگاه، تجارت، ارتباطات، مشتریان، بازار صادراتی، تجاری

خلاصه ماشینی: "برای انجام صادرات به شیوه‌های موفق چه اقداماتی باید انجام دهم؟ برای آنکه برای صادراتی موفق آمادگی داشته باشید باید اقدامات زیر را انجام دهید: -حمایت مدیریت را برای راهبرد و اهداف صادراتی کسب کنید؛ -تامین منابع کافی:سرمایه،ظرفیت و امکانات تحویل خدمات و پرسنلی که نسبت به مساله تمایزات فرهنگی حساس و دقیق باشند؛ -ارائه خدمات قابل‌رقابت که به خوبی به نیازها و اولویت‌های مشتریان محلی پاسخ دهد؛ -حضور مناسب و قابل‌قبول آن‌لاین؛ -انتظارات واقع‌گرایانه از آنچه قرار است به‌عنوان موفقیت موردارزیابی قرار گیرد؛ -یک راهبرد صادراتی دقیق و منعطف که از مزیت ارتباطات شبکه‌ای برخوردار و بر مبنای یک تحقیق قابل‌قبول از بازار پی‌ریزی شده باشد؛و -پیگیری تمام مراحل موردنیاز،جهت حصول اطمینان از این‌که بنگاه شما قبل از تلاش برای بازاریابی خدماتتان در خارج،برای صادرات آمادگی دارد. گام‌های معمول برای طراحی راهبرد صادراتی به‌شرح زیر است: (به تصویر صفحه مراجعه شود)- اهداف صادراتی خود را تعریف و حمایت سطوح بالای مدیریتی را کسب کنید؛ -قدرت و مزیت صادراتی بنگاه را که می‌توانید از آن به‌عنوان اهرم استفاده کنید شناسایی کنید؛ -سه تا پنج بازار بالقوه،با مشتریانی با نیازهایی مشابه با آنچه پیشتر بنگاه شما به شکل موفقیت‌آمیزی برآورد کرده،شناسایی کنید؛ -ارتباطات موجود بنگاه را در هر بازار بالقوه شناسایی کنید(مشتریان راضی، همکاران تجاری،رایزن‌ها،همشاگردی‌های قدیمی،بستگان و دوستان)؛ -بازارها را برمبنای ارتباطات خود،در هریک از آن‌ها،طبقه‌بندی کنید؛ -ازطریق تحقیق در بازار اطمینان حاصل کنید که بازارهایی که در راءس طبقه‌بندی شما قرار گرفته‌اند،برای بنگاه شما بازارهای حیاتی محسوب می‌شوند؛ -به‌منظور کسب اعتبار برای بنگاهتان،کار با مشتریان در بازار بالقوه را از طریق ارتباطات خود آغاز کنید؛ -اگر ضرورت ایجاب کرد برای ایجاد سابقه و ملاقات با طرف‌ها و مشتریان بالقوه،به بازار موردنظر سفر کنید؛ -رژیم حقوقی و توافقنامه‌های آزادسازی تجاری در بازار صادراتی بالقوه خود را مرور و مطالعه نمایید و مسائل مربوط به ورود به بازار و ریسک‌ها را حل کنید؛و درنهایت -منابع موردنیاز را به توسعه بازارهای صادراتی در اولویت،تخصیص دهید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.