Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی ماموریت های سازمانی اتاق بازرگانی در چند کشور متنخب

مترجم:

علمی-ترویجی/ISC (3 صفحه - از 136 تا 138)

کلید واژه های ماشینی : اتاق بازرگانی، اطلاعات، اتاق بازرگانی ایسلند، تجارت، اتاق بازرگانی کانادا، اقتصادی، اعضا، شبکه، اتاق‌های بازرگانی انگلستان، سازمانی

خلاصه ماشینی: "اتاق بازرگانی آمریکا در آمریکا،اتاق‌های بازرگانی از دیرباز نقش‌های واسطه‌ای زیر را داشته‌اند: -دلالان نفوذ:قدرت جمعی جامعه بازرگانی را در جهت منافع اقتصادی جامعه هدایت می‌کنند؛ -دلالان اطلاعات:تهیه‌کننده اطلاعات درباره جامعه هستند و به خرده بازرگانان در یافتن منابع و غیره کمک می‌کنند؛ -دلالان تماس:که افراد را برای معامله کردن گردهم می‌آورند،موجب تماس مقامات دولتی و منافع خصوصی می‌شوند،و مشتریان را در تماس یا بازرگانانی که می‌توانند نیازهایشان را رفع کنند،قرار می‌دهند؛و -توسعه‌دهندگان اقتصادی:در وسیعترین معنای کلمه،به گسترش شرکت‌های محلی و جای‌گزین شدن شرکت‌های جدید به جای شرکت‌های قبلی،تقویت نقاط شروع،جذب درآمدهای بازنشستگی یا گردشگری و غیره کمک می‌کند. اطاق‌ها باید تغییر کنند،زیرا شنیده می‌شود که مردم درباره چگونگی عملکرد اتاق‌های بازرگانی یا حتی اهداف آن‌ها پرسش‌هایی از این نوع دارند که باید رفع شوند:آیا ما بدون نقش بی‌ربط اتاق نمی‌توانیم بر مبحثی تاثیر بگذاریم،برنامه‌ریزی کنیم و غیره؟آیا من نمی‌توانم آن نوع زمان‌بندی را انجام دهم؟آیا من نمی‌توانم اطلاعات،ارتباطات و غیره را روی خط داشته باشم؟قبلا معاملات بیشتری از آن‌چه اکنون انجام می‌دهم، داشتم،پس چه نیاز به اتاق است؟؛اتاق بازرگانی تنها رقابت ایجاد می‌کند و نگهداشتن کارکنانم را برای من مشکلتر می‌کند،پس چرا باید از آن استقبال کنم؟ با این حال نیازهای اساسی از قبیل جذب منابع جدید درآمدی برای ایجاد یک اقتصاد بهبودپذیر و متنوع و همگامی با دولت در امر تجارت،همچنان باقی‌اند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.