Skip to main content
فهرست مقالات

مروری بر تحولات جهانی تجارت الکترونیکی

نویسنده:

مترجم:

علمی-ترویجی/ISC (10 صفحه - از 49 تا 58)

کلید واژه های ماشینی : تجارت الکترونیکی، الکترونیکی، اطلاعات، کشورهای در حال توسعه، اینترنت، دی، فناوری اطلاعات، بیمه، حرفه، تحولات جهانی تجارت الکترونیکی

خلاصه ماشینی:

"در سال 2001،تجارت الکترونیکی حرفه با حرفه،حد اکثر 2 درصد از کل تجارت حرفه با حرفه در ایالات متحده و بسیار کمتر از آن را در اروپا تشکیل داده،ولی سهم معاملات آنلاین از کل فروش‌های حرفه با حرفه در هر دو سوی اقیانوس اطلس به سرعت در حال رشد است و تخمین زده می‌شود که میزان آن در دو تا چهار سال آینده به 20 درصد نزدیک شود که در این صورت،نشاندهنده تغییر مسیر فعالیت‌های تجاری به سمت محیط آنلاین خواهد بود. داستان‌های موفقیت در خرده‌فروشی«بنگاه با مشتری»یا خرده‌فروشی الکترونیکی از تمام مناطق در حال توسعه به گوش می‌رسد؛این موارد نشان می‌دهد که زنان چگونه از اینترنت برای گسترش پایگاه خود در میان خریداران خارجی استفاده کرده‌اند و در عین حال قادرند مسوولیت‌های خانوادگی را با کار سودآور ترکیب کنند. بومی‌سازی نرم‌افزارهای موجود و ایجاد نرم‌افزارهای اولیه18به منظور بهره‌گیری بخش تجارت داخلی،تشکیلات دولتی و سازمان‌های مدنی نیز می‌تواند راهبرد ورود اولیه را برای شرکت‌های نرم‌افزاری کشورهای در حال توسعه به وجود آورد تا آن‌ها بتوانند ظرفیت صادراتی موردنظر خود در بازارهای منطقه‌ای را ایجاد کنند. در همین حال،تعدادی از موسسات مالی کشورهای در حال توسعه،سرگرم تلاش برای یافتن جای پای محکمی در بازار هستند؛از این رو،فعالیت‌های خود در زمینه مالیه الکترونیکی را در حوزه‌هایی نظیر بانکداری، پرداخت‌ها و مالیه تجاری آغاز کرده‌اند؛برخی از آن‌ها توجه ویژه‌ای به «بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط»(اس. بررسی رقابت‌پذیری صادرات در بخش خدمات الکترونیکی نشان می‌دهد که سهم کشورهای در حال توسعه از بازار جهانی آن هنوز بسیار اندک است و تعداد بسیار کمی از آن‌ها دارای مزیت نسبی در صدور خدمات الکترونیک هستند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.