Skip to main content
فهرست مقالات

اقتصاد و مدیریت بازرگانی: تاثیر عوامل بازاریابی بر خریداران صنعتی: مطالعه موردی شرکت های خدمات کامپیوتری

نویسنده:

علمی-ترویجی/ISC (9 صفحه - از 59 تا 67)

کلید واژه های ماشینی : بازاریابی، بازار، کارکنان، بازاریابی درون‌سازمانی، تاثیر عوامل بازاریابی بر خریداران، خدمات، اطلاعات، سازمان، بازاریابی شرکت‌های خدمات کامپیوتری ایران، عوامل بازاریابی

خلاصه ماشینی: "پس به خوبی روشن است که بازاریابی درون سازمانی چیزی بیشتر از رفتار کردن با کارمند مثل یک مشتری است و به این معنی است که سازمان تلاش می‌کند به همان اندازه که برنامه‌هایی برای بازارهای برون سازمانی تهیه و پاسخگوی تقاضاهای مشتریان باشد،برنامه‌ها و راهبردهایی نیز برای افزایش رضایت کارکنان پیاده می‌کند. در این بخش به اختصار به برخی از نظرهای موافق و مخالف صاحب نظران در مورد فرضیه‌های مذکور اشاره می‌شود: مطالعات انجام‌شده درباره فرضیه اول الف)نظرهای موافق بازاریابی درون سازمانی به این معناست که موسسه خدماتی برای تامین رضایت مشتری باید کلیه کارکنان ستادی خود را آموزش دهد و ترغیب کند که به صورت گروهی باهم همکاری کنند. (جیمز و مونافیتز سیمونز، 1994) ذکر نکته‌های زیر ضروری به نظر می‌رسد: 1-در نظریه‌های بازاریابی مساله بازاریابی درون سازمانی به عنوان عنصر مهمی در بازاریابی خدمات مطرح شده،ولی به این پرشس پاسخ داده نشده است که آیا بازاریابی درون سازمانی بیش از بازاریابی برون سازمانی در فروش شرکت‌های خدماتی نقش دارد یا خیر؟ 2-نظریه‌های بازاریابی بر اهمیت نقش فرآیند،در ارائه خدمات تاکید می‌کنند،اما آن‌ها نشان نمی‌دهند که این اثر بیشتر از بازده است یا کمتر. نتایج حاصل از تحقیق و الگوهای ارائه شده براساس آن در مورد شرکت‌های خدمات کامپیوتری ایران به این شرح است: 1-میان فراوانی‌های حاصل از سوالات عوامل بازاریابی برون سازمانی و درون سازمانی،اختلاف معناداری وجود دارد. اجرای برنامه: اجرای برنامه‌های بازاریابی درون سازمانی از طریق عملیات هماهنگ بین مدیر رده عالی و مدیران عملیاتی صورت می‌گیرد؛ این اجرا احتیاج به محیط داخلی دارد که هم جوابگوی اهداف سازمانی و هم پاسخگوی تغییرات سازمان باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.