خلاصه ماشینی:
"چنین استدلال میشود که تجارت سبز،پیشرفتی طبیعی، گریزناپذیر و اساسی است؛همینطور احساس مسؤولیت در قبال محیط زیست،نوعی گسترش مسؤولیتهای اجتماعی پیشین کارفرمایان به سوی کارکنان خود و جامعه است که اکنون دامنه آن بیشتر شده و جامعه ملی و بین المللی و نیز محیط زیست را دربرگرفته است.
در اینجا حرفهها مدعی موضع اجتماعی هستند و استدلال میکنند که روی آوردن آنها به تجارت سبز، نتیجه ارزشهای درونی آنها براساس نیروی پیشبرنده و بینش مخصوص به خود آنهاست.
چنین استدلال میشود که درحال حاضر،تنشی میان مسؤولیت اجتماعی و اخلاق حرفهای از یک سو و کسب سود از سوی دیگر وجود دارد و مقوله کسب سود،موضوعی مقدس و غیر قابل ورود است و بنابراین هیچ بحثی نمیتواند وجود داشته باشد.
با این حال،پیام روشنی درحال ظهور و بروز است و آن اینکه طی دهه آینده، تغییرات شگرفی-ارزیابیهای دوباره،بازاندیشیها و احتمالا تغییری در سپهر فکری-در حرفهها روی خواهد دارد."