Skip to main content
فهرست مقالات

بسته بندی کالاهای صادراتی (قسمت چهارم و پایانی)

نویسنده:

مترجم:

علمی-ترویجی (12 صفحه - از 93 تا 104)

کلید واژه های ماشینی : محیط زیست ،استانداردهای ،اطلاعات ،برچسب ،بسته‌بندی مواد غذایی ،بازیافت ،تولید ،مواد غذایی ،ضایعات ،زیست‌محیطی ،تجارت ،بسته‌بندی کالاهای صادراتی ،محصول ،مدیر ،بازار ،مواد بسته‌بندی ،سلامت ،توسعه ،سازمان ،تولید مواد بسته‌بندی استفاده ،فنی ،ارزیابی ،برچسب‌زنی سازگار با محیط زیست ،بازیافت مواد ،بسته‌بندی سازگار با محیط زیست ،برچسب سازگار با محیط زیست ،مواد غذایی و مواد غذایی ،مصرف‌کنندگان ،فعالیت بسته‌بندی ،بسته‌بندی مواد غذایی جهت صادرات

این مطلب به دنبال قسمتهای اول تا سوم،موضوع بسیار مهم مورد بحث دنیای امروز،توجه به محیط زیست انسانی،را به بحث گذاشته و استانداردهای لازم در حوزه بسته‌بندی از منظر رعایت مسائل زیست محیطی را به بحث گذاشته است.

خلاصه ماشینی:

"4-4-2-2-مواد به پرسش‌های زیر در مورد استفاده از مواد در دوره تولید بسته باید در مرحله طراحی پاسخ داده شوند: 1-آیا شیوه‌ای برای دریافت اطلاعات اطمینان سنجش از فشار زیست محیطی مواد مختلف بسته‌بندی وجود دارد؟ 2-آیا میزان کل موادی که قرار بود از آن استفاده شود به حداقل رسیده است؟ 3-آیا ماده جانشین دیگری وجود دارد که بتوان آن را از یک منبع غیر قابل نگهداری تامین نمود؟ 4-آیا میزان آلودگی ممکن که از طریق مواد مورد استفاده در طول مدت تولید یا ضایعات دورریختنی ایجاد می‌شوند،در نظر گرفته شده است؟ 5-آیا مواد مورد نظر گرفته شده در تولید همانند ضایعات دارای بیشترین کارایی از نقطه نظر مصرف نیرو و انرژی هستند؟ 6-آیا استفاده از مواد بازیافتی به تفصیل مورد توجه قرار داده شده است؟ 7-آیا یک تغییر در مواد انتخاب شده به طور قابل توجهی هزینه‌های تولید و ضایعات را افزایش خواهد داد؟ 8-آیا اجرای محدودیت قانونی در استفاده از مواد انتخاب شده در بازار هدف خطر مهمی تلقی خواهد شد؟ 4-4-2-3-نیرو و انرژی به پرسش‌های زیر که مربوط به استفاده از نیرو و انرژی د رهنگام تولید بسته است،باید در مرحله طراحی پاسخ داده شود: 1-آیا امکان این که بر انرژی و نیروی استفاده شده به طوری مالیات اعمال شود که از امکان رقابت بسته کاسته شود وجود دارد؟ 2-آیا اصلاح تعدیل طرح می‌تواند مصرف نیرو و انرژی را کاهش دهد؟ 3-آیا در صورتی که نظام‌های کنترلی و خبری اصلاح شوند،مصرف انرژی کاهش می‌یابد؟ 4-آیا می‌توان انتشار گرمای بیش از اندازه و انرژی و نیروی از بین رفته را دوباره بدست آورد؟ 4-4-2-4-پی‌آمد مدیریت مواد زاید به پرسش‌های زیر در مورد تعیین ارزش مواد در دسترس ضایعات بسته زاید باید در مرحله طراحی پاسخ داده شوند: 1-آیا طرح بسته از نقطه نظر تغییرات پی‌درپی کلی زاید ایجاد شده در کارخانه تولیدی مورد تجزیه و تحلیل و بررسی قرار گرفته است؟ 2-آیا طرح مورد نظر اجازه و امکان تغییر و تعمیر و استفاده مجدد را در صورت نیاز می‌دهد؟ 3-آیا هنگامی که بسته هدف اصلی خود را برآورده کرد،می‌تواند هدف مفید دیگری نیز داشته باشد؟ 4-آیا بسته طوری طراحی شده است که جدا کردن اجزای آن از پیکره اصلی را به منظور بازیافت اجزای مواد را به آسانی میسر کند؟ 5-آیا مجموعه مواد انتخاب شده مشکلاتی را برای بازیافت ایجاد می‌کند؟آیا شقوق و راه‌های دیگری برای احیاء و بازیافت مواد وجود دارد؟ 6-آیا کلیه اجزای ترکیبی مضر برای محیط زیست،حذف و یا مجزا شده‌اند؟ 4-4-3-نظام‌های برچسب زدن سازگار با محیط زیست بازارشناسی یا بازاریابی زیست محیطی پاسخی است به جنبش مصرف‌کنندگان سبز که کاملا در قسم اعظم دنیا در چند سال گذشته گسترش یافته است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.