چکیده:
در این تحقیق سعی بر آن است تا بین موانع توسعه صادرات و مزایای کسب و کار الکترونیکی تعاملی بر فرار شود تا معلوم شود ، ملاحظات لازم برای توسعه کسب و کار الکترونیکی در آینده صنعت ایران چیست. نتایج نشان می دهد که در حال حاضر ارتباط معناداری بین توسعه کسب و کار الکترونیکی و توسعه صادرات وجود ندارد، از دیگر یافته های این تحقیق می توان به مشکلاتی اشاره کرد که باید حل شود تا کسب و کار الکترونیکی منجر به توسعه صادرات شود. ار طرف دیگر به آن دسته از مزایای کسب و کار الکترونیکی اشاره شده است که به طور خاص باید مورد توجه قرار گیرد....
خلاصه ماشینی:
"بررسی تاثیر کسبوکار الکترونیکی بر توسعه صادرات صنعتی در ایران* سعید فتحی (فوق لیسانس مدیریت بازاریابی بین الملل،موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی) در این تحقیق سعی بر آن است تا بین موانع توسعه صادرات و مزایای کسبوکار الکترونیکی تعاملی برقرار شود تا معلوم شود،ملاحظات لازم برای توسعه کسبوکار الکترونیکی در آینده صنعت ایران چیست.
از طرف دیگر به آن دسته از مزایای کسبوکار الکترونیکی اشاره شده است که بطور خاص باید مورد توجه قرار گیرد تا به الزامات راهبرد جهش صادراتی موردنظر اقتصاد ایران توسط کسبوکار الکترونیکی پاسخ داده شود.
شناسایی درجه ثانی کسبوکار الکترونیکی در موفقیت تجاری و سعی در متمرکز کردن سرمایههای توسعه زیرساختار در زمینههایی که تاثیر بیشتری دارد،از موضوعات مهم تحقیقاتی است که در این مقاله تلاش میشود تا به بخشی از آنها پاسخ داده شود.
فرضیه اصلی تحقیق -بین موانع توسعه صادرات و مزایای کسبوکار الکترونیکی برای رفع این موانع در کشور رابطه وجود دارد.
فرضیههای فرعی تحقیق -بین موانع درون سازمانی توسعه صادرات و مزایای کسبوکار الکترونیکی برای رفع این موانع رابطه وجود دارد.
در مورد خبرگان کسبوکار الکترونیکی 10 پرسشنامه توزیع شد که هفت پرسشنامه گردآوری شد؛برای بررسی موانع توسعه صادرات صنایع مختلف،44 پرسشنامه بین شرکتهای مختلف در سطح کشور توزیع شد که 36 نسخه از آنها جمعآوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
برای این منظور،در این قسمت سعی بر آن است تا علاوه بر چارچوب مفهومی حاصل از الگوی برنامهریزی راهبردی(استراتژیک)،سایر تحقیقاتی که در زمینه موانع صادراتی،و مزایای کسبوکار الکترونیکی برای صادرات صورت گرفته نیز مدنظر قرار بگیرد و برطبق آن الگوی نهایی تکمیل شود."