خلاصه ماشینی:
"بنابراین مرتبطکردن گروههای مختلف مردم از طریق شبکههای اطلاعات و تجارت آزاد که موجب دسترسی بیشتر به بازارها میشود یک اولویت برای سیاستگذارانی است که اقدام به ایجاد نهادهای حمایتکننده از بازار میکنند.
سیاستگذاران باید به سؤالات زیر پاسخ دهند: -چه کسی نیازمند چه نوع اطلاعاتی است؟بهطور مثال،آیا بانکداران فاقد اطلاعات لازم در مورد اعتبار وامگیرندگان بالقوه هستند؟ -آیا حقوق مالکیت-و قراردادهای-فردی به خوبی تعریف و اجرا شده است؟بهطور مثال،آیا کشاورزان دارای حقوق قابل اتکاء برای استفاده از اراضی خود هستند؟ -آیا رقابت اندکی وجود دارد-یا اینکه رقابت بسیار شدید است؟به طور مثال آیا وجود انحصار در عرضه امکانات زیربنایی مانع از ورود سایرین میشود،یا اینکه بنگاهها تحقیقات با بازده بالا را بدلیل اینکه فاقد ضمانتهای قانونی درباره حقوق مالکیت هستند نمیپذیرند؟ به محض این که شکاف نهادی شناسایی شد،مرحله بعدی طراحی نهادهای مناسب خواهد بود.
تجارت آزاد موجب میشود که: -مشارکتکنندگان در بازار به گروه بزرگتر و متنوعتری از شرکای تجاری گسترش یابند؛این امر موجب افزایش تقاضا برای نهادهای رسمی از طریق بازیگران داخلی و خارجی برای ارائه اطلاعات و اجرای قراردادها میشود؛ -بنگاهها به فناوری و اشکال مدیریتی و سازمانی جدیدی دست یابند؛ -رقابت در بازارهای تقویتشده،و تغییرات نهادی ترغیب شود؛ -کشورها با ریسکهای متفاوتی مواجه شوند،که احتمالا موجب نیاز به نهادهای بیشتر برای کنترل ریسکها خواهد شد.
رقابت همچنین توزیع منابع میان بازیگران بازار را تحت تاثیر قرار میدهد و در نتیجه موجب افزایش تقاضا برای تغییرات نهادی،میان کسانی خواهد شد که خواهان حفظ منافع خود با توجه به تغییر در عوامل اقتصادی هستند."