Skip to main content
فهرست مقالات

تدوین برنامه راهبردی در اداره مالیات بر ارزش افزوده

نویسنده:

علمی-ترویجی/ISC (8 صفحه - از 24 تا 31)

کلید واژه های ماشینی : راهبردهای، ماتریس ارزیابی عوامل داخلی، ماتریس، سازمان، ماتریس ارزیابی عوامل خارجی، مالیات بر ارزش، راه‌برد، تدوین، ماتریس ارزیابی عوامل داخلی نقاط، مراحل ماتریس ارزیابی عوامل خارجی، ارزیابی عوامل داخلی نقاط قوت، ارزیابی عوامل داخلی و خارجی، SWOT، نقاط قوت، سازمان مالیات بر ارزش، تهدید، VAT، تفسیر ماتریس ارزیابی عوامل داخلی، مالیات بر ارز، مدیریت راهبردی، تفسیر ماتریس ارزیابی عوامل خارجی، تحلیل ماتریس ارزیابی عوامل داخلی، مرحله، فرصت، اجرای مالیات بر ارزش، تدوین راه‌برد سازمان مالیات، جهت عوامل داخلی نقاط قوت، عوامل خارجی تعیین نقاط فرصت، جدول ماتریس ارزیابی سازمان، نقاط ضعف

خلاصه ماشینی: "با توجه به تعریف یاد شده و جدول ماتریس ارزیابی سازمان(دفتر) مالیات بر ارزش افزوده مشخص می‌شود که این سازمان و(دفتر)در صورت شکل‌گیری و شروع به کار در ابتدا از جهت عوامل داخلی چه نقاط قوت و چه نقاط ضعفی دارد، همچنین با توجه به نمره نهایی ماتریس یاد شده(2/54) نقاط قوت سازمان یاد شده به طور اندکی بر نقاط ضعف آن برتری دارد زیرا که: 1>IFE-2/54>4 معیار این برتری است. ماتریس ارزیابی عوامل خارجی7 (EFE) همان طور که در بند الف یادآوری شد،هدف از بررسی عوامل خارجی تعیین نقاط فرصت و تهدید هر سازمان است که به این لحاظ ابتدا لایحه‌های گوناگون خارج از سازمان(محیط)را بررسی و فهرست آن‌ها را تهیه کرده‌ایم و سپس ضریب اهمیت رتبه و نمره نهایی و در نهایت نقاط فرصت و تهدید آن مشخص شد. ابتدا ماموریت سازمان نوشته شد و سپس الگوی آسیب‌شناسی داخلی آن تعیین گردید و بر مبنای آن در مرحله اول ماتریس ارزیابی عوامل داخلی تهیه شد که نتیجه این ماتریس نشان داد سازمان مالیات بر ارزش افزوده از جهت نقاط قوت به طور نسبی شرایط خوبی دارد اما با توجه به نمره نهایی IFE-2/54 ،نقاط ضعف نیز به طور کمرنگ‌تر وجود دارد، بنابراین سازمان باید نقاط قوت را تقویت کند و برای کاهش نقاط ضعف تلاش کند. 4. در مرحله تصمیم‌گیری،راهبردهای سازمان که بر مبنای مراحل پیش تعیین شده بود،به منظور تعیین اولویت در ماتریس برنامه‌ریزی راهبردی قرار گرفتند بر این اساس مشخص شد که راهبردهای S2 و S6 بیشترین نمره نهایی جذابیت را به دست آورند و نسبت به دیگر راهبردها (به تصویر صفحه مراجعه شود) در اولویت قرار گرفته‌اند هرچند که نمره نهایی جذابیت 5 که راهبردهای 2 و 6 کسب کرده‌اند به عنوان یک نمره مناسب خود جای بررسی دارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.