Skip to main content
فهرست مقالات

استفاده از تکنیک داده کاوی برای پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت بانکداری ایران

نویسنده:

علمی-ترویجی/ISC (5 صفحه - از 81 تا 85)

کلید واژه های ماشینی : مدیریت ارتباط با مشتری ،مشتری ،پیاده‌سازی مدیریت ارتباط با مشتری ،بانک ،اطلاعات ،مشتریان ،فن‌آوری اطلاعات ،صنعت بانکداری ایران ،مشتری در صنعت بانکداری ،دانش ،چالش‌های مدیریت ارتباط با مشتری ،بخش بانکداری ،حل مساله ،تجاری ،بانک‌های ایرانی ،محصولات ،مشتری در بخش بانکداری ،مدیریت ارتباط با مشتری بانک ،نظام بانکداری ایران بیان ،فوق‌لیسانس فن‌آوری اطلاعات ،دکترای فن‌آوری اطلاعات ،مشتری و بانکداری ایران ،ارزش مشتریان و نگه‌داری مشتریان ،داده کاوی ،سازمان ،نگه‌داری مشتری ،بخش بانکداری ایران ،نظام اطلاعاتی بانک ،خدمات ،ایجاد مدیریت ارتباط با مشتری

خلاصه ماشینی:

"طبق مطالعات انجام شده گروه تحقیقاتی مدیدین (20001)و گروه تحقیقاتی گارتنر(2000)سرمایه‌گذاری در نظام مدیریت ارتباط با مشتری حمایت شده با فنون داده کاوی و اکتشاف دانش از پایگاه داده،در هر سال،میزان رشد بالایی در حدود 38 درصد در اروپا،40 درصد در آمریکای شمالی و 17 درصد در آسیا داشته است داده کاوی موثر برای مدیریت ارتباط با مشتری می‌تواند کیفیت ارتباط با مشتری را به سه طریق زیر مهیا کند: @با پشتیبانی الگوی پیش‌بینی‌کننده برای کمک به شناسایی مشتریان که ممکن است بانک را رها کنند و شناسایی این مطلب که چرا آن‌ها بانک را رها می‌کنند و اینکه چه عملی در قبال این احتمال باید انجام شود؟ @توانمندسازی بانک‌ها در بالا بردن سطح خصوصی‌سازی در تبلیغ برای محصولات و ایجاد محصولات متنوع طبق خصوصیات مشتریان‌شان. این چارچوب به دست آمده سبب واضح شدن محیط مدیریت ارتباط با مشتری در بانک می‌شود و پس از آن هنگام پیاده‌سازی می‌رسد (عبد اله و دیگران،2002)که در شش مرحله زیر خلاصه شده است: 1-توسعه دانش تجاری؟ 2-توسعه انبار داده؟ 3-استفاده از فن‌آوری مدلسازی تجاری به منظور تعریف وظایف داده کاوی؟ 4-استفاده از فن‌آوری به منظور ایجاد Data Marts 5-شروع و اجرای داده کاوی؟ 6. گام چهارم نیز در واقع ریز شدن در کام گام دوم است در گام پنجم،اطلاعات مورد نیاز از انبار داده بانک استخراج می‌ود و در نهایت در گام ششم تحلیل‌گران و خبرگان صنعت بانکداری نتایج گام‌های قبل را از دید تجاری بررسی می‌کنند و با یافتن دانش مناسب و معنی‌دار آن در جهت انجم فعالیت‌های تجاری بانک و ایجاد مدیریت ارتباط با مشتری در بانک استفاده می‌کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.