خلاصه ماشینی:
"استفاده از قیمت الکترونیکی کالاها(بارکد)از جمله ابزارهای مناسب برای تنظیم بازار و پیشگیری از عرضه کالا به قیمتهای مختلف در سطح خردهفروشی است؛این طرح که از چند سال پیش در ایران اجرا شده،هنوز فراگیر نیست؛مقاله سوم این بخش ضمن مروری بر ویژگیهای بارکد و مزایای ناشی از آن برای اقتصاد کشور،موانع موجود در این زمینه از جمله هزینه بر بودن آن،ماشینآلات و فنآوری مورد نیاز،مشکلات مربوط به تغییر سیستم کنترل موجودی و توزیع و فروش،دانش فنی،مشکلات سیستم تولید و مشکلات فرهنگی را بررسی میکند.
فهرست مطالب اقتصاد و بازرگانی ایران جایگاه و نقش صنوف در تحولات اقتصادی:مروری تاریخی بر تجربه کشورها با تاکید بر ایران/حمید قدردان 4 تحلیلی بر قوانین نظام صنفی ایران(با تأکید بر صنوف تولیدی)/خلیل حیدری 10 بررسی تحولات و راهکارهای اشتغالزایی در صنوف تولیدی و خدمات فنی کشور/رحیم دباغ 14 ارزیابی دیدگاه اصناف در مورد عملکرد اقتصادی دولت مطالعه موردی شهرستان ساری احمد جعفری صمیمی و دیگران 28 تحلیلی بر نظام توزیع و واحدهای صنفی در ایران/داود چراغی 40 اقتصاد و بازرگانی جهان اندازهگیری جهانیشدن/پیترا."