Skip to main content
فهرست مقالات

رهبری و کنترل قیمت های بازار از طریق شبکه ای از فروشگاه های زنجیره ای، تعاونی های مصرف و میادین تره بار (راهکاری برای پیش بینی هوشمندانه روند تقاضا)

نویسنده:

علمی-ترویجی/ISC (8 صفحه - از 64 تا 71)

کلید واژه های ماشینی : فروش ،اطلاعات ،فروشگاه‌های ،مصرف ،خرده‌فروشی ،بازار ،قیمت‌ها ،توزیع ،شبکه ،تولید ،الکترونیکی ،بارکد ،سیستم ،شبکه توزیع ،مصرف‌کننده ،بازرگانی ،فروش الکترونیکی ،مشتریان ،فن‌آوری ،فروشگاه‌های زنجیره‌ای غیر دولتی ،سنتی ،خط‌نماد ،دولت ،محصولات ،فن‌آوری خط‌نماد ،شبکه‌ای شدن اطلاعات فروش ،سیستم توزیع ،تجاری ،عرضه ،افزایش قیمت‌ها

خلاصه ماشینی:

"در این راهبرد بعضا تولیدکنندگان بزرگ حاضر می‌شوند به منظور جلب نظر مشتریان بیشتر،درج علامت تجاری فروشگاه‌های زنجیره‌ای معتبر اما محدود به جغرافیایی خاص را روی محصولات خود قبول کنند و در مواردی شرکت‌های زنجیره‌ای بزرگ درج نام خود روی محصولات شرکت‌های کوچک تولیدی را می‌پذیرند در کادر 2:امتیازها و ویژگی‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای با فن‌آوری نوین3 1-حذف واسطه‌های غیر ضروری میان تولیدکننده و مصرف‌کننده، 2-جلوگیری از توسعه بی‌رویه واحدهای تجاری در فضاهای غیر تجاری، 3-صرفه‌جویی در وقت خریداران جهت تسریع تأمین مایحتاج عمومی و ضروری، 4-صرفه‌جویی در تجهیزات توزیع و استفاده بهینه از نیروهای خدماتی از طریق تمرکز توزیع کالا، 5-بهبود نسبی ترافیک شهری با حذف مسافرت‌های درون شهری غیر ضروری، 6-کاهش آلودگی هوا و استهلاک وسائط نقلیه(کاهش سفرها شهری)، 7-ایجاد آرامش کافی برای مراجعین هنگام خرید، 8-جلوگیری از فروش کالاهای غیر استاندارد، 9-بالا بودن کیفیت بسته‌بندی،انبارداری و عرضه کالا،متناسب با نیاز خریداران، 10-امکان ارائه کالا و خدمات در طول شبانه‌روز، 11-کاهش گردش نقدینگی با استفاده از کارت اعتباری، 12-توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد کردن کالاهای تولید داخلی و استفاده از بارکد ملی، 13-تثبیت قیمت کالا در مناطق مختلف شهری با توجه به یکسان بودن قیمت انواع کالاهای عرضه شده در کلیه شعب واحد زنجیره‌ای مرتبط، 14-کاهش هزینه‌های مبادلاتی، 15-تغییر در عادت خرید و سلیقه مصرف‌کنندگان، 16-خرید ناگهانی و برنامه‌ریزی نشده یا خرید برمبنای خلق لحظه‌ای تقاضا در موقع رؤیت کالا، 17-بهینه‌سازی رفتارهای اجتماعی با تعییت قیمت مقطوع و قابل اطمینان، 18-انجام خریدهای یکجا با تنوع بخشیدن به اقلام کالا، 19-امکان استفاده و بکارگیری روش‌های نوین و فن‌آوری مدرن نظیر کارت‌های اعتباری،بن‌های اعتباری،خریدهای تلفنی و استفاده از پارکینگ مناسب، 20-تقلیل تجهیزات توزین و توزیع در مقیاس کلان، 21-برخورداری از تشکیلاتی قابل انعطاف و نظام تأمین کالای قدرتمند، 22-اولویت بر سرمایه‌گذاری در عمده‌فروشی و خریدهای عمده، 23-استفاده بجا از تجارت خارجی برای ارتقاء سودآوری، 24-انجام خدمات و فعالیت‌های اقتصادی جنبی به منظور ارتقاء سودآوری، 25-ایجاد امکان‌های هدایت و برنامه‌ریزی و نظارت بر توزیع در اقتصاد کلان و به نمایندگی از دولت، 26-استفادۀ مناسب از حمایت‌های دولتی به منظور فوق و اطلاع‌رسانی متقابل به دولت در مورد عرضه و تقاضا و قیمت کالا(جریان اطلاعات)، 27-کاهش سطح توزیع و مشخص بودن مسیر توزیع، 28-کاهش زمان بین تولید تا توزیع، 29-کاهش زمان بین توزیع تا مصرف، 30-امکان اعمال نظارت سریع،دقیق و گسترده دولت در کار مجموعه‌ای از این فروشگاه‌ها و در نتیجه امکان اعمال سیاست‌های تنظیم بازار."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.