Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی تاثیر بازار پردازی بر تصمیم خرید مشتریان شرکت شیرین عسل در فروشگاه های رفاه تهران

نویسنده:

علمی-ترویجی (10 صفحه - از 72 تا 81)

کلید واژه های ماشینی : تصمیم خرید مشتریان شرکت شیرین‌عسل ،تصمیم خرید مشتریان ،فروشگاه ،تصمیم خرید مشتریان تاثیر مثبتی ،فروش ،بازارپردازی ،بازارپرداز ،شیرین‌عسل ،شرکت شیرین‌عسل ،محصولات ،شرکت شیرین‌عسل در فروشگاه‌های رفاه ،عوامل بازارپردازی بر تصمیم خرید ،تاثیر بازارپردازی بر تصمیم خرید ،قفسه‌های شیرین‌عسل بر تصمیم خرید ،خرید مشتریان از محصولات شیرین‌عسل ،عوامل بازارپردازی ،تصمیم خریدشان ،محصولات شرکت شیرین‌عسل ،تاثیر عوامل بازارپردازی بر تصمیم ،خرید محصولات شیرین‌عسل وارد فروشگاه ،محصولات شیرین‌عسل ،بازارپرداز شرکت شیرین‌عسل در محل ،شرکت شیرین‌عسل در محل فروشگاه ،محل قرارگیری قفسه‌های شیرین‌عسل ،تصمیم خرید مشتریان نشان ،بررسی تاثیر بازار پردازی ،بررسی تاثیر بازارپردازی بر تصمیم ،تاثیر محل قرارگیری قفسه‌های شیرین‌عسل ،قفسه‌های شیرین‌عسل ،عامل محل قرارگیری قفسه‌های شیرین‌عسل

خلاصه ماشینی:

"همانگونه که در جدول(3) مشاهده می‌شود،چون t بدست آمده معادل 40/28 با درجه آزادی 119 از t جدول(1/96)بزرگتر است پس می‌توان چنین نتیجه گرفت که از نظر افراد نمونه آماری در این تحقیق،چیدمان مرتب محصولات شیرین عسل در قفسه‌ها به تفکیک کالا در تصمیم خریدشان تاثیر مثبتی دارد. *نتایج حاصل از تحقیقات نشان داد که چیدمان مرتب و به تفکیک کالا و همچنین نمایش محصولات با احتمال 95 درصد (32/75 و 40/28 (t رابطه معنی‌داری در تصمیم خرید مشتریان داشته (جدول 3)و مشتریان نیز تاثیر این عوامل بر تصمیم خریدشان را بسیار زیاد عنوان کرده‌اند. *نتایج حاصل از تحقیق در خصوص تاثیر مرتبط بودن(وجود همه محصولات شیرین عسل در قفسه)(جدول 3)با احتمال 95 درصد رابطه مثبت و معناداری را با تصمیم خرید مشتریان نشان داد. *نتایج حاصل از تحقیقات در خصوص پر بودن قفسه از محصولات شیرین عسل و پاکیزگی قفسه‌ها(جدول 3)با احتمال 95 درصد (32/75 و 36/18- (t رابطه مثبت و معناداری را با تصمیم خرید مشتریان نشان داد. *بررسی نتایج پاسخ مشتریان به تفکیک هزینه ماهیانه آن‌ها نشان داد که تاثیر سه عامل:محل قرارگیری قفسه،وجود علائم و پر بودن قفسه شیرین عسل بر تصمیم خرید مشتریان با هزینه ماهیانه بالای 300 هزار تومان(به نسبت مشتریان با هزینه ماهیانه کمتر از این میزان)بیشتر بوده است. *با توجه به اینکه دو-سوم تمام تصمیمات خرید در محل فروشگاه اتفاق می‌افتد و با توجه به نتایج بدست آمد ه از این پژوهش،به مدیران فروشگاه‌ها جهت افزایش فروش محصولات در فروشگاه،پیشنهاد می‌شود نسبت به اجرای عوامل بازارپردازی در فروشگاه‌های خود اقدام کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.