Skip to main content
فهرست مقالات

پیاده سازی سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری

نویسنده:

علمی-ترویجی/ISC (8 صفحه - از 93 تا 100)

کلید واژه های ماشینی : مدیریت ارتباط با مشتری، سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری، پیاده‌سازی سیستم‌های مدیریت ارتباط، سیستم‌های، اطلاعات، مرحله‌ای پیاده‌سازی سیستم مدیریت ارتباط، ریسک، مشتریان، سازمان، فرآیند

خلاصه ماشینی:

"جرمی گالبرث و تام راجرز1 مدیریت ارتباط با مشتری را اینگونه تعریف می‌کنند: «فعالیت‌هایی که یک کسب و کار به منظور شناسایی،توصیف،یافتن،توسعه و حفظ مشتریان وفادار و سودآور سازمان توسط تحویل کالا و خدمات مناسب به مشتری مناسب،از طریق کانال مناسب، در زمان مناسب و با هزینه مناسب انجام می‌دهد. چنانکه ملاحظه کردید دیدگاه‌های گوناگونی در مورد مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری وجود دارد،اما از آنجا که در این مقاله به موضوع پیاده‌سازی سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری خواهیم پرداخت،دیدگاه راهبردی در مورد مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری بهترین بنیان را فراهم خواهد کرد، لذا تعریف زیر را برای مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری در نظر خواهیم گرفت: "مدیریت ارتباط با مشتری یک راهبرد کسب و کار برای مدیریت روابط متقابل با مشتریان به منظور بهینه کردن ارزش و رضایتمندی بلندمدت مشتریان است. نکته مهم در مورد این دسته این است که سازمان باید با استفاده از سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری این گروه را مورد هدف قرار بدهد چرا که بهترین منبع برای رشد بالقوه سازمان هستند. (نول،2000) مساله راهبردی آخر که در پیاده‌سازی سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری باید مورد توجه قرار گیرد این است که اگر پس از گذشت زمان نسبتا معقولی سازمان با شکست روبرو شد،باید هرچه سریعتر راهبرد دیگری اتخاذ کند. این گام دو فایده برای شما دارد:یکی اینکه متوجه می‌شوید چگونه تمام قسمت‌های سیستم مدیریت ارتباط با مشتری باهم هماهنگ است و مهمتر اینکه یاد خواهید گرفت چگونه المان‌های فرآیند شما باید باهم هماهنگ و تلفیق شوند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.