خلاصه ماشینی:
چنانکه ملاحظه کردید دیدگاههای گوناگونی در مورد مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری وجود دارد،اما از آنجا که در این مقاله به موضوع پیادهسازی سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری خواهیم پرداخت،دیدگاه راهبردی در مورد مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری بهترین بنیان را فراهم خواهد کرد، لذا تعریف زیر را برای مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری در نظر خواهیم گرفت: "مدیریت ارتباط با مشتری یک راهبرد کسب و کار برای مدیریت روابط متقابل با مشتریان به منظور بهینه کردن ارزش و رضایتمندی بلندمدت مشتریان است.
"[7] اهمیت سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری در محیط کسب و کار امروز در دنیای رقابتی امروز هیچ سازمانی نمیتواند از طریق سرآمدی در عملیات خود و یا نوآوری در محصولات خود،خود را از سایر سازمانها متمایز کند مگر اینکه نیازها و خواستههای مشتریان خود را عمیقا درک کرده باشد.
[6] سیستمهای ارتباط با مشتری روی این موضوع تمرکز میکنند که چگونه به صورت اثربخش اطلاعات را به دانش هوشمند کسب و کار تبدیل کنند بهطوریکه بتوانند روابط با مشتریان را به صورت بسیار کارآ مدیریت کنند.
سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری برای حفظ و ارائه بهترین خدمات به این مشتریان لازم است و از مراجعه این مشتریان به رقبا نیز جلوگیری میکند.
(نول،2000) مساله راهبردی آخر که در پیادهسازی سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری باید مورد توجه قرار گیرد این است که اگر پس از گذشت زمان نسبتا معقولی سازمان با شکست روبرو شد،باید هرچه سریعتر راهبرد دیگری اتخاذ کند.
این گام دو فایده برای شما دارد:یکی اینکه متوجه میشوید چگونه تمام قسمتهای سیستم مدیریت ارتباط با مشتری باهم هماهنگ است و مهمتر اینکه یاد خواهید گرفت چگونه المانهای فرآیند شما باید باهم هماهنگ و تلفیق شوند.