Skip to main content
فهرست مقالات

اهمیت بخش بندی بازار در مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت گردشگری

نویسنده:

علمی-ترویجی/ISC (9 صفحه - از 101 تا 109)

کلید واژه های ماشینی : مدیریت ارتباط با مشتری، مشتری، بخش‌بندی بازار در مدیریت ارتباط، اهمیت بخش‌بندی بازار در مدیریت، بخش‌بندی بازار، گردشگری، اطلاعات، بخش‌بندی بازار در صنعت گردشگری، مشتریان، مشتری در صنعت گردشگری، صنعت گردشگری، عوامل مؤثر در بخش‌بندی بازار، پیاده‌سازی مدیریت ارتباط با مشتری، پیاده‌سازی بخش‌بندی بازار، بازاریابی، سازمان، فرآیند، اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری، محصولات، مسافرت، ارتباط بخش‌بندی بازار با مدیریت، بخش‌بندی بازار با مدیریت ارتباط، اهمیت، اطلاعات مشتری، نظریه، رفتار، رفتار مشتری بدون بخش‌بندی بازار، پیاده‌سازی، اطلاعات مشتریان، فرآیند بخش‌بندی

خلاصه ماشینی: "اهمیت بخش‌بندی بازار در مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت گردشگری دکتر امیر البدوی (دکترای مهندسی صنایع،دانشگاه تربیت مدرس) زهرا فردوسی و نرجس ناصربخت (دانشجوی فوق لیسانس فن‌آوری اطلاعات) برنامه‌ریزی برای یک بازاریابی جامع بدون مدیریت ارتباط با مشتری امکان‌پذیر نیست و داشتن ارتباط بلندمدت با مشتریان جاری و بالقوه،یکی از پیش‌نیازهای درک و کشف خرید بعدی مشتری است. در نتیجه از اواخر دهه 90 اصطلاح مدیریت ارتباط با مشتری به‌طور گسترده‌ای در ادبیات مورد استفاده قرار گرفت و روزبه‌روز با افزایش رقابتی شدن بازار از اهمیت بیشتری برخوردار شد تا جایی که امروزه الگوهای بازاریابی از رویکرد محصول محوری به رویکرد مشتری محوری تغییر کرده است. بلوم معتقد است که درک صحیح از مشتریان بالقوه،پیش‌بینی خرید بعدی مشتریان فعلی و طراحی محصولات جدید با توجه به نظرات آنان،بدون بخش‌بندی بازار امکان‌پذیر نیست و به هر میزان که این بخش‌بندی دقیق‌تر، جامع‌تر و صحیح‌تر باشد،شناخت بازار هدف به صورت دقیق‌تر محقق شده و امکان شخصی‌سازی برای مشتریان آن گروه فراهم می‌شود. 3-2-چالش‌های بخش‌بندی بازار در صنعت گردشگری ایران گرچه مدیریت ارتباط با مشتری بوسیله افزایش تعداد گردشگران، افزایش تعداد مسافرت،معرفی کشور توسط مسافرین و کشف نقاط ضعف و مشکلات مسافران در کشور،می‌تواند منبعی پایدارتر و سودمندتر از منابع درآمد فعلی(از جمله نفت)باشد،اما پیش‌نیازهای لازم نیز باید مدنظر قرار گیرند. 4-نتیجه‌گیری امروزه با گسترش روزافزون فن‌آوری اطلاعات و رقابتی شدن بازار،تولید محصولات باکیفیت به صورت انبوه،برای بقا و موفقیت سازمان کافی نبوده و توجه به مبحث مدیریت ارتباط با مشتری هر روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.