Skip to main content
فهرست مقالات

بازارشناسی استانی (قسمت اول)

نویسنده:

علمی-ترویجی/ISC (21 صفحه - از 110 تا 130)

کلید واژه های ماشینی : استان، صادرات، صنایع، بازرگانی، بازارهای، منطقه، کشاورزی، توسعه، آب، تولید، مرزی، استان آذربایجان شرقی، غرب، شهری، محصولات، گردشگری، شرقی، صنعتی، اقتصادی، تجاری، عراق، توسعه صادرات، صادرات کالا، افزایش صادرات غیر نفتی استان، آموزش، بازرگانی استان، استان اردبیل، آموزش تجار و بازرگانان استان، بازارچه‌های مرزی، استان آذربایجان غربی

خلاصه ماشینی: "راهبردهای میان‌مدت و کوتاه‌مدت 1-لزوم سرمایه‌گذاری در صنعت توریسم 2-ارایه تسهیلات در خصوص صدور کارت بازرگانی،گمرکات،ترانزیت و حمل و نقل کالا به صادرکنندگان 3-تلاش در جهت کسب سهم بیشتری از بازارهای استان‌های همجوار در خصوص صدور کالاهای تولید استان و تامین کالاهای مورد نیاز استان از شهرهای همجوار در جهت کاهش هزینه‌ها و کنترل قیمت‌ها 4-احداث پایانه‌های باربری در قسمتهای شرقی،جنوبی و غربی تهران به منظور کاهش تردد خودروهای سنگین در شهر تهران 5-احداث پایانه‌های مسافربری در شهرستان‌های استان متناسب با حجم نقل و انتقال مسافر در این شهرستانها 6-گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی پایه و استراتژیک کشاورزی با توجه به تمرکز مراکز و موسسات پژوهشی مهم در شهرهای تهران و کرج 7-اجتناب از خرد شدن اراضی یکپارچه استان و یکپارچه‌سازی سایر اراضی استان 8-ایجاد نظام هماهنگ به منظور تعیین و حفظ کاربری اراضی به‌ویژه اراضی با قابلیتهای مطلوب کشاورزی با توجه به رقابت شدید بخشهای کشاورزی،صنعت و خدمات در استفاده از اراضی موجود 9-افزایش عملکرد تولید در واحد سطح محصولات زراعی و باغی از طریق ارتقاء سطح تکنولوژی تولید 10-ایجاد شبکه کارآمد و هماهنگ برای جمع‌آوری،تحلیل و اطلاع‌رسانی مسائل قیمت و بازار 11-حمایت قیمتی از محصولات داخلی در مقابل محصولات وارداتی از طریق برقراری تعرفه در چارچوب نظام تعرفه‌ای برای واردات 12-هماهنگی و ایجاد ارتباط موثر میان بخش تحقیق و تولید با رونق دادن بخش آموزش و ترویج و نیز بکارگیری بیشتر متخصصین در امر تولید 13-ترغیب بخش خصوصی و حمایت آنان با ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری و دیگر سیاستهای تشویقی به منظور سرمایه‌گذاری در بخش شیلات استان 14-تغییر مدیریت تولید از سنتی به صنعتی 15-گسترش و کارآمد کردن آموزش‌های ترویجی به منظور ارتقاء کیفیت و کمیت محصولات 16-اجرای سیستمهای آبیاری مناسب با توجه به هزینه‌های اجرایی و مشکل کمبود آب راهبردهای بلندمدت 1-توسعه بورسهای کالایی با عملکرد ملی و منطقه‌ای 2-اصلاح در ساختار صنعتی 3-ممنوعیت تغییر کاربری اراضی باغی،زراعی،جنگلی و مرتعی 4-بهبود مدیریت و اصلاح شیوه‌های تولید در بخش کشاورزی استان 5-توسعه صنعت پرورش گل در نقاط مستعد استان برای صادرات 6-تبدیل استان به یکی از نقاط گردشگری کشور 7-اقتصادی نمودن تولید کالاها و خدمات 8-حمایت از ایجاد و توسعه صنایع با تکنولوژی برتر و غیر آلاینده مجاز(صنایع نوین)الکترونیک پیشرفته،تجهیزات و ابزار دقیق،اتوماسیون سیستمهای تولیدی، مواد پیشرفته و مهندسی نرم‌افزار 9-ایجاد سازوکارهای لازم و حمایت از افزایش بهره‌وری در بخشهای اقتصادی و عوامل تولید چهار محال و بختیاری (هدیه وجدانی) معرفی استان استان چهار محال و بختیاری با مسااحت 16332 کیلومتر مربع بین مدار 31 درجه و 9 دقیقه تا 32 درجه و 49 دقیقه عرض شمالی و 49 درجه و 30 دقیقه تا 51 درجه و 26 دقیقه طول شرقی واقع شده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.