Skip to main content
فهرست مقالات

سیری در زندگی و آثار ادوارد مانه: مانه، آئینه تمام نمای تحولی بزرگ

نویسنده:

(12 صفحه - از 248 تا 259)

کلید واژه های ماشینی : مانه ،نقاشان ،زندگی و آثار ادوارد مانه ،زندگی و آثار ادواردمانه مانه ،رنگ ،هنر ،آثار ،فرانسه ،سلیقه ،نور ،گردانندگان ،ادواردمانه ،انقلاب ،افسانه‌ای ،پدر مانه ،آئینه تمام‌نمای تحولی ،آثار مانه ،ترکیب ،اجتماعی ،تاریخ هنر ،تاریخ هنر نقاشی محفوظ باقی ،تابلوهای مانه ،نقاشی‌های مانه ،مردم ،نقاش شدن ،معاصر ،مسئله ،مردود ،زمان ،قرن نوزدهم فرانسه

خلاصه ماشینی:

"حال باید دید نقاشی‌های مانه و بخصوص تابلوی‌ مشهور نهار روی علف‌ها چه بود که تا این اندازه‌ خشم مدرسهء هنرهای زیبا،آکادمی و گردانندگان«سالن»و همراه با آن مردم را برمی‌انگیزد تا واکنش منفی نسبت به آن نشان‌ دهند و در مقابل از طرف نقاشان مترقی، نویسندگان و نخبگان پذیرفته شود و واکنشی‌ مثبت نسبت به آن داشته باشند. آیا به خاطر استفاده از طراحی را فایل‌20(-در یکی از آثارش که بعدا توسط مارک آنتونیو ریموندی‌21به صورت گراور اجرا شده بود)-در ترکیب‌بندی نهار روی علف‌ها بود که‌ «مردود»شناخته شد؟چرا«سالن»، آکادمی و مدرسهء هنرهای زیبا-نهادهای‌ حاکم بر هنر قرن نوزدهم فرانسه- واکنشی خصمانه نسبت به این اثر و سایه آثار مانه،برای مدت بیست سال از خود نشان دادند؟ مسئله بر سر این مطلب بود که هم رافایل و هم‌ جورجونه در رابطه با علم الاساطیر و افسانه‌ خدایان یونانی و رمی و موضوع‌های به اصطلاح (به تصویر صفحه مراجعه شود) ادواردمانه:گلدان،رنگ و روغن،1882(از آخرین نقاشیهای مانه) «اصیل و بزرگ»مورد پسند و قبول جوامع‌ فئودالی،این ترکیب‌ها را به‌وجود آورده بودند، ولی مانه مسئله را غیر افسانه‌ای و زمینی کرده بود. هدف نقاش مورد پسند آکادمی،نه ایجاد فضای‌ تجسمی(پلاستیکی)بلکه بیان حجم سه‌بعدی، از طریق پیاده کردن اندام و اشیاء روی سطح‌ دوبعدی بود که پس از طی مراحل انجام آن دیگر موجودی زنده و پویا در کار باقی نمی‌ماند و رنگ نیز در حین اجرای این مراحل به صورت‌ عاملی فرعی به کار می‌آمد که حالت طبیعی خود را از دست می‌داد و به صورت قالبی پوسیده و مرده‌ درمی‌آمد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.