Skip to main content
فهرست مقالات

سینما: اکسپرسیونیسم در سینما

نویسنده:

مترجم:

(4 صفحه - از 184 تا 187)

کلید واژه های ماشینی : سینما ،فیلم ،مطب دکتر کالیگاری ،اکسپرسیونیسم در سینما ،سینمای آلمان اکسپرسیونیسم در سینما ،عناصر تصویری سینمای اکسپرسیونیستی ،آلمان ،نمایش ،دکورهای ،اکسپرسیونیستی ،اکسپرسیونیسم‌اند و نورپردازی اریب ،سایه‌های ،نورپردازی ،سینما دورۀ طلائی سینمای آلمان ،فیلم بوسیله کارل مایر ،عناصر ،نمایش و فیلم ،نورپردازی سایه ،عناصر اکسپرسیونیستی ،سبک تصویری در سینما ،راینهاردت ،فیلم اکسپرسیونیستی ،واقعی ،نمایش برونی دنیای درونی ،فیلم RELEIPS RED ،اصول در سبک سینمائی ،خصایص عناصر تصویری ،سینمای صامت آلمان ،سایه‌های اریب ،واقعیت

خلاصه ماشینی:

"گرچه عناصر اکسپرسیونیستی را میتوان پیش از این فیلم نیز بطور مثال در فیلم«آدمک» ردیابی کرد،جنبه‌هائی خاص از آن چون توجه به سرشت دوگانه بشر،قدرت سرنوشت،جذبه مخلوقات هیولائی یا نیمه بشر،مستقیما از بدبینی و بیمار گونگی موجود در سنت رومانتیک آلمان استخراج گردید؛وابستگی بسیار به نثر و کسادی اقتصادی نیز در بنای یک سبک تصویری نمادی مفید واقع گردید. مصنوعی بودن دکورهای نقاشی شده و تیرگی که از کمبودهای نیروی برق ناشی میشد،در فیلم«کالیگاری»و دنباله روان اولیه‌اش اینگونه توجیه گردید که:تحریف اشیاء خارجی بمنظور نمایش شرایط روانی بشر است؛ سایه‌های اریب که شاخص این نوع طرز بیان گردید اشاره به دنیای محل تردد قهرمانان فیلم‌ها دارد. فیلم«گولم»1920 ساخته سینما دورۀ طلائی سینمای آلمان اکسپرسیونیسم در سینما نوشته:لوتر آیزنر برگردان:امیر مینائی واگنر،که پیش الگوی فیلم‌های هیولائی بود، با الهام از افه‌های جادوئی کارهای تئاتری ما کس راینهاردت،نورپردازی سایه روشنی(شبیه نقاشی سیاه قلم)را بکار گرفت،تا کنتراست خشن ویژه اکسپرسیونیسم را تلطیف نماید،و فیلم SIB SNEGROM NOV THCANRETTIM (1920)ساخته مارتین از تئاتری اکسپرسیونیستی اقتباس شده بود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.