Skip to main content
فهرست مقالات

تئاتر: سیری بر زندگی و آثار اگوست استریندبرگ (استاد مسلم هنر تئاتر)

نویسنده:

(24 صفحه - از 192 تا 215)

کلید واژه های ماشینی : استریندبرگ، تئاتر، زندگی و آثار اگوست استریندبرگ، زن، نمایشنامۀ، نمایش‌نامه، درام، زندگی، زولا، ناتورالیسم

خلاصه ماشینی:

"نمایشنامه اول به چاپ رسید و دومی مورد استقبال پادشاه سوئد-کارل پانزدهم-قرار گرفت و کمک هزینه‌ای برای استریندبرگ دانشجو معین شد ولی چیزی نگذشت که این کمک هزینه قطع شد و وی ناچار دانشگاه را ترک کرد و در استکهلم به جمع نقاشان و نویسندگان پیشتاز پیوست. قهرمانهای نمایشنامه‌هایش همیشه یک ویژگی مشترک با او دارند و این ویژگی نکته‌های خاص از واقعیاتی است که برای استریندبرگ شناخته (به تصویر صفحه مراجعه شود) شده است و او در آثارش به کار می‌برد. (به تصویر صفحه مراجعه شود) استریندبرگ در حالیکه در«رئالیستیک» (واقع‌گرائی)خود از ایبسن پا را فراتر گذاشته و به جنون و خشونت در روی صحنه عشق می‌ورزد،هنوز از جزئیات علمی در کارهایش سود نجسته و این درست برعکس زولا و داستانهای او است. وقتی این اثر در«تئاتر آزادی»(همان تئاتر مستقل آندره آنتوان)به روی صحنه رفت شهرت بیشتری برای استریندبرگ به ارمغان آورد و او را بعنوان یکی از درام نویسان بنام اروپا که تحول جدیدی در درام اسکاندیناوی به وجود آورده است معرفی کرد. استریندبرگ گرچه «لورا»را مثل یک شیطان نشان داده،ولی ناخودآگاه شخصیتی آفریده که به خاطر احساس مادری خود حاضر است به هر کاری دست بزند و همین احساس که زن فقط باید به فکر مادر شدن و دفاع از حق مادری باشد،وی را از ادعای زنان برای احراز حقوق و آ زادی متنفر ساخت. استریندبرگ با درآمیختن (به تصویر صفحه مراجعه شود) رئالیسم و سمبولیسم و امکان و غیر امکان در واقع خود را به«بیهودگی زندگی»نزدیک کرده است و این مسئله به خوبی در رفتار«هومل»و «ماهی»و«آشپز چاق کینه‌توز»دیده می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.