Skip to main content
فهرست مقالات

بی ینال سوم داکا: گرایش به سوی هنر غرب

نویسنده:

(24 صفحه - از 256 تا 279)

کلید واژه های ماشینی : هنر، رنگ، بنگلادش، نقاشی، چین، شوروی، ژاپن، پاکستان، اروپایی، بیننده

خلاصه ماشینی:

"آنچه که با دیدار بیش از 462 تابلو و در حدود 30 ترکیب‌ منوچهر موغاری بی‌ینال سوم‌ داکا: گرایش به سوی‌ هنر غرب (به تصویر صفحه مراجعه شود) نظری بر نمایشگاه تابلوهای هنری‌ کشورهای آسیایی در سومین بی‌ینال‌ هنری بنگلادش(فروردین- اردیبهشت 1365) (به تصویر صفحه مراجعه شود) حجمی به ذهن یک بینندهء باتجربه که تا حدودی‌ با زمینه‌های مختلف هنرهای تجسمی آشناست‌ متبادر می‌شد،اشتیاق شدید هنرمندان آسیایی به‌ دریافت و درک هنر مدرن اروپایی بود که نه تنها پیشرفت محسوب نمیشود،بلکه شانه خالی کردن‌ از زیر بار یک تعهد مهم و ارزشمند در برابر حفظ ارزش‌های فرهنگی و هنری ملت‌های رنجدیده و مصیبت‌کشیدهء جهان سوم به حساب می‌آید؛ اگرچه سبک‌های مختلف و اکسپرسیون‌های‌ بکارگرفته‌شده برای بازگویی حقایق کافی‌ نیستند،اما یک هنرمند با توجه به رسالتی که‌ بعهده دارد،قادر است تأثیر درونی غیر قابل‌ محاسبه‌ای بر ذهن بگذارد،که اگر در جهت‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) تعالی و در خدمت حقیقت باشد،کمتر از نقش‌ یک دانشمند و عالم ریاضی‌دان در تعالی بشریت‌ نخواهد بود. اگرچه بعضی از تابلوها آثاری از هنر (به تصویر صفحه مراجعه شود) ایگناتیوادل فیروز-طبیعت بی‌جان-رنگ و روغن روی بوم-46*65 سانتیمتر-1982(شوروی) کهنسال این کشور را در خود حفظ کرده بود،ولی‌ نتیجه‌گیری در مورد تابلوهای هنری شوروی اینست‌ که کارها صرفا آزاد و بدون دنبال کردن خط خاص نمایشگاه که«صلح و تفاهم»است،ارائه‌ شده و سطحی آسان برای فهم انتخاب گردیده‌ بود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.