Skip to main content
فهرست مقالات

نقدی بر نمایشگاه آثار همایون سلیمی در فرهنگسرای نیاوران: غم غریب غربت

نویسنده:

(10 صفحه - از 280 تا 289)

کلید واژه های ماشینی : نمایشگاه آثار همایون سلیمی، سلیمی در فرهنگسرای نیاوران، نقاشی، هنر، رنگ، غم غریب غربت، نمایشگاهی از کارهای نقاشی، کارهای همایون سلیمی، نقاشی و چاپ همایون سلیمی، کارهای نقاشی و چاپ همایون

خلاصه ماشینی:

"اگرچه نقاشی تجریدی،به گونه‌ای که امروز مطرح است،هنری است که در اروپا و در اوایل‌ قرن حاضر شکل گرفت و گسترش یافت،ولی‌ برخی از ریشه های تمایل به این نوع نقاشی را می‌توان در گرایش هنرمندان اروپائی به نگرش‌ ذهن‌گرای شرقی،در اواسط قرن 19 و پس از آن‌ دانست،که این گرایش خود واکنشی بود در مقابل عینیت‌گرائی هرچه بیشتر در هنر نقاشی‌ اوپا،که توسط نقاشانی چون«انگر»[1867 -1781 نقاش فرانسوی‌]در نیمهء اول قرن 19، به مرزهای ابتذال در هنر عینیت‌گرای اروپا نزدیک شد. شاید هم‌اکنون لحظه‌ای از تاریخ فرا رسیده که ما باید در هنر خود عینیت‌گرائی بیشتری داشته باشیم، ولی نکته‌ای که حداقل برای صاحب این نوشتار در قلمرو نقاشی ثابت شده است،وجود هنرمندانی است که کوشیده‌اند تا رابطه‌ای‌ منطقی و سالم با فرهنگ گذشتهء ما و فضای‌ هنری امروز ایجاد نمایند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.