Skip to main content
فهرست مقالات

تجربیاتی در امر تولید فیلم و حرفه فیلمسازی

(8 صفحه - از 164 تا 171)

کلید واژه های ماشینی : فیلم، تولید فیلم، فیلمسازی، تولید فیلم و حرفه فیلمسازی، فیلمبرداری، فیلمنامه، کارگردان، تولید فیلم و حرفهء فیلمسازی، امر تولید فیلم، تدارکات

خلاصه ماشینی:

"در بودجه‌بندی فیلم،مبلغ 7/6 میلیون دلار به حساب‌ نوشتن فیلمنامه گذاشته شده بود و البته به بخشهائی از هزینهء تولید فیلم نیز که مستقیما به حرفه و سازمان (به تصویر صفحه مراجعه شود) فلیمسازی یعنی استودیو،تکنیسین‌ها،بازیگران فیلم، مسکن،آذوقه و رساندن خوار و بار و غیره مربوط می‌شوند نیز اشاراتی داشت. «استنلی اوتول»تهیه‌کنندهء فیلم«دفینه»،در مورد یکی از فیلمهای قبلی‌اش توانست با فیلمبرداری از صحنه‌های موردنظر در یکی از کشورهای اروپای‌ شرقی،هزینهء ساخت فیلم را بسیار کاهش دهد و در این‌ مرحله از ساخت فیلم«دفینه»نیز مصمم شد که بخاطر انجام صرفه‌جوئی بسیار زیاد،برخی از صحنه‌های‌ داخلی فیلم را در کشور مجارستان بسازد و در این مورد در روز امضای قرارداد گرفته بود: «بنظر من اگر بخواهیم فیلمی بسازیم که‌ ارزشمند باشد،کشورهای غربی هیچگونه جنبهء انتخاب و گزینش را برای اینگونه مسائل به‌ دست نمی‌دهند. فیلم«سگهای جنگ»و 6 سال صرف تدارکات‌ قبل از تولید بدلیل آنکه فیلم«دفینه»براساس یک رمان‌ پرفروش ساخته‌شده و بخاطر آن مقدار زیادی هزینهء اضافی پرداخت شده بود تا سایر استودیوها در برابر او به‌ عنوان رقیب وجود نداشته باشند،لذا لازم بود که کمپانی‌ اوریون با سرعت زیاد به کار تولید این فیلم بپردازد از طرفی دوران قبل از تولید آن گرچه نسبتا نگران‌کننده‌ بود،ولی بعلت کوتاهی زمان،سبب‌ساز مسأله‌ای نشده‌ بود. «لاری دووی»مشاور تولید«نورمن جویسون»در رابطه با این مسأله چنین اظهار می‌کند: «جان ایروین برای ساختن فیلم سگهای جنگ‌ مشکلاتی داشت و ما نیز برای تهیهء فیلم تباهی‌ غرب با مسائلی روبرو بودیم،اما بالاخره به این‌ توافق رسیدیم که چون هردوی آنها قرار است‌ توسط کمپانی یونایتد آرتیستز به یک صورت‌ سرمایه‌گذاری شوند،لذا منطقی است که در وهلهء اول به یکی از آنها پرداخته شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.