Skip to main content
فهرست مقالات

مأخذشناسی مقالات

(11 صفحه - از 347 تا 357)

خلاصه ماشینی:

"روشنفکران دینی و خشونت؛مجید محمدی، کیان، سال هشتم، ش 45، بهمن-اسفند 77، صص 148-146. ازاین‌رو تحلیلهای جامعه‌شناسانه سهم عمده‌ای در بررسی وقایع خشونت‌بار در هرجامعه‌ای و از آن جمله ایران دارند؛از جمله تحلیلهای داده شده بر این مبنا می‌توان به آثار زیر اشاره کرد:دلایل ناسازگاری اجتماعی و خشونت؛حوریه محمدنژاد(مترجم)، ابرار، 4/11/75. بنیادگرایی علیه دولت مدرن؛احمد صبور، کیان، سال هشتم، ش 45، بهمن-اسفند 77، صص 135-132. این خشونت که عمدتا ناشی از شکافهای جنسیتی می‌باشد، موج تازه‌ای از آثار را پدید آورده که هدف اصلی آنها حمایت از حقوق زنان است؛در این‌باره به مقالات زیر مراجعه شود:خشونت علیه زنان در پاکستان؛احمد حسنی(مترجم)، سلام، 1/10/75. نهاد دین در بستر تاریخ و اجتماع؛سعید حجاریان، کیان، سال هشتم، ش 45، بهمن-اسفند 77، صص 103-98. تفکر دینی و خشونت؛حسن یوسفی اشکوری، کیان، سال هشتم، ش 45، بهمن-اسفند 77، صص 160-158. دین و خشونت دینی؛احمد نراقی، کیان، سال هشتم، ش 45، بهمن-اسفند 77، صص 97-95. دیانت، مدارا و خشونت:گفتگو با عبد الکریم سروش؛کیان، سال هشتم، ش 45، بهمن-اسفند 77، صص 37-20. مبادی مابعدالطبیعی و تلقی اسلامی در مقوله مدارا و عدم مدارا؛سیدحسین نصر، هومن پناهنده، کیان، سال هشتم، ش 45، بهمن-اسفند 77، صص 46-38. آیا مدارا فضیلتی محال است؟؛برنارد ویلیامز، عزت الله فولادوند، کیان، سال هشتم، ش 45، بهمن -اسفند 77، صص 51-48. بررسی اخلاق‌شناسانه حد مدارا؛محمد رضا نیکفر، کیان، سال هشتم، ش 45، بهمن-اسفند 77، صص 156-152. به عبارت ساده‌تر اگرچه کشورهای موجود در جهان معاصر از حیث دارا بودن نظامهای سیاسی باهم تفاوت دارند ولیکن پدیده شوم خشونت در تمامی آنها قابل مشاهده می‌باشد؛به عبارت دیگر خشونت را باید مقوله‌ای عام و مشکلی فراگیر خواند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.