Skip to main content
فهرست مقالات

ملاحظات استراتژیک درباره صنعت بیمه کشور

نویسنده: ؛

تابستان 1379 - شماره 58 (12 صفحه - از 41 تا 52)

کلیدواژه ها : بازارهای بین‌المللی ،جهانی شدن ،آزادسازی ،سازمان تجارت جهانی ،سازماندهی بازار ،تغییرات ساختاری

کلید واژه های ماشینی : صنعت بیمه ،بازار بیمه ،صنعت بیمه کشور ،استراتژیک ،بازار داخلی ،حضور رقبای خارجی ،بیمه کشور ،شرکت‌های بیمه ،بازارهای بیمه دستخوش تغییرات ،بازار بیمه کشور ،سازماندهی استراتژیک بازار داخلی ،آزادسازی بازار ،صنعت بیمه داخلی ،رقبای خارجی ،بازارهای محلی ،داخلی ،رقابت جهانی ،بیمه‌گران ،رقابتی ،بازارهای بیمه پیشرفته ،بازارهای بین‌المللی ،بازارهای مالی ،استراتژیک بازار ،ارائه محصولات بیمه‌ای ،بیمه داخلی ،بازار رقابتی ،استراتژیک صنعت بیمه ،جهانی شدن ،محصولات بیمه‌ای ،مصرف‌کنندگان بیمه

محیط بسیاری از بازارهای بیمه دستخوش تغییرات شدید است.تمامی قراین حاکی از آن است که در صحنه تلاطم‌های آتی، مؤسساتی باقی خواهند ماند که با آینده‌نگری و برنامه‌ریزی تغییرات آتی به پیشباز این چالش‌ها بروند.در بازارهای بیمه پیشرفته علاوه بر تحولات کمی تغییرات کیفی ژرفی نیز در شرف وقوع است.در سایه دورنمای آزادسازی بازار بیمه کشور و حضور رقبای خارجی، در اختیار داشتن تصویر جامع و درستی از آن‌چه در حال وقوع است، لاجرم الزامی است.هدف این مقاله ارائه چارچوبی برای نگاه کردن به مسأله است.لذا نخست به مؤلفه‌های شرایط جدید رقابت در بازارهای بین‌المللی اشاره می‌شود.سپس ملاحظاتی درباره نحوه سازماندهی استراتژیک بازار داخلی در مقابل سناریوی حضور رقبای خارجی ارائه می‌شود که تحلیل کلی از نقاط قدرت و ضعف بازار داخلی را نیز دربر می‌گیرد.در نهایت امر آزادسازی نسبی بازار بیمه برای حضور بخش خصوصی و هم‌چنین تغییرات ساختاری به منزله یک مرحله میانی از پیکربندی استراتژیک بازار داخلی معرفی می‌شود که بستر رقابت با بازیگران بین‌المللی را برای کسب بیشترین سهم از بازار باید فراهم بیاورد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.