Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی سطح رضایت مندی بیمه گذاران زیان دیده در بیمه های اتوموبیل

نویسنده:

(18 صفحه - از 65 تا 82)

کلیدواژه ها : رضایت‌مندی ،نیازها ،خواسته‌ها ،سنجش رضایت مشتری ،رویکرد مشتری‌مدار

کلید واژه های ماشینی : بیمه ،بررسی سطح رضایت‌مندی بیمه‌گذاران زیان‌دیده ،بیمه‌گذاران زیان‌دیده در بیمه‌های اتوموبیل ،بیمه‌های اتوموبیل ،بیمه‌گذاران زیان‌دیده ،رضایت ،شرکت‌های بیمه ،رضایت بیمه‌گذاران زیان‌دیده ،مشتری ،بررسی اجمالی بازار بیمه اتوموبیل ،اداره پرداخت خسارت شرکت‌های بیمه ،خسارت ،بیمه شخص ثالث ،بازار بیمه ،بازار ،بیمه‌گذاران زیان‌دیده شاخص‌های رضایت‌مندی اهمیت ،بررسی کلی بازار بیمه‌های اتوموبیل ،حق ،شرکت‌های بیمه ایران ،حق بیمه ،شاخص‌های ،اطلاعات پرسشنامه‌های تحقیق و آزمون ،بیمه اتوموبیل در ایران کلید ،اداره خسارت شرکت‌های بیمه ،خسارت بازار بیمه شخص ثالث ،عملکرد اداره خسارت شرکت‌های بیمه ،عملکرد شرکت‌های بیمه ،بیمه‌گذاران زیان‌دیده بیمه اتوموبیل ،پرداخت خسارت شرکت‌های بیمه ایران ،سهم خسارت پرداختی شرکت‌های بیمه

بیمه اتوموبیل در ایران کلید ورود به بازار بیمه و نزد مردم از سایر رشته‌های بیمه شناخته شده‌تر است.رضایت بیمه‌گذاران زیان‌دیده نیز به عنوان مشتریانی که مستحق استفاده از خدمات بعد از فروش بیمه‌اند اهمیت فراوانی دارد زیرا بیمه‌گذار زیان‌دیده ناراضی، خود تبلیغ منفی درباره عملکرد شرکت‌های بیمه خواهد بود.رویکرد مشتری‌مدار، شکل تکامل‌یافته فلسفه بازاریابی است.این فرایند با مطالعه و بررسی نظرها، نیازها و خواسته‌های مشتری آغاز می‌شود و با طراحی محصول یا خدمت و سپس با سنجش رضایت مشتری به عنوان شاخص اصلی عملکرد ادامه می‌یابد.این مقاله ضمن بررسی اجمالی بازار بیمه اتوموبیل و بیان مبانی نظری و مدل تحقیق، نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل اطلاعات پرسشنامه‌های تحقیق و آزمون فرضیات را ارائه کرده است.

خلاصه ماشینی:

"عملکرد صنعت بیمه در سال‌های 1375 و 1376(به میلیون ریال) (به تصویر صفحه مراجعه شود) هدف پژوهش و روش تحقیق: مؤسسات پیشتاز در امر بیمه همه ساله با استفاده از انواع وسایل و امکانات سعی می‌کنند از تقاضای واقعی بیمه‌گذار مطلع شوند و تولیدات خود را منطبق با این نیاز طراحی و عرضه دارند و در ارتباط با بیمه‌گذار به عنوان تنها ممر درآمد خود تلاش کنند. 4 با توجه به قلمرو زمانی تحقیق، جامعه آماری شامل بیمه‌گذاران بیمه اتوموبیل(بدنه، شخص ثالث)است که برای دریافت خسارت مالی به یکی از شعبات یا ادارات پرداخت خسارت شرکت‌های بیمه ایران، آسیا، البرز و دانا در تهران مراجعه کرده‌اند. بیمه‌گذاران زیان‌دیده برای دریافت خسارت خود یا از بیمه شخص ثالث استفاده می‌کنند یا از بیمه بدنه اتوموبیل(با توجه به مدل تحقیق صرفا این دو نوع بیمه‌نامه در نظر گرفته شده است)و از آن‌جا که حجم جامعه آماری بزرگ است و بررسی نظرهای تمام زیان‌دیدگان به لحاظ زمان و هزینه اقتصادی نیست لذا با تمسک به آمار و فنون نمونه‌گیری انجام گرفته است. 2. در این تحقیق برای پی بردن به اهمیت هریک از شاخص‌های اصلی از دید بیمه گذاران زیان‌دیده، سؤال 22 طراحی‌شده که نتیجه آن به شرح زیر است: (به تصویر صفحه مراجعه شود) همان‌طور که ملاحظه می‌شود شاخص رفتار مناسب کارکنان از نظر میزان اهمیتی که بیمه‌گذاران زیان‌دیده به شاخص‌های اصلی می‌دهند در رتبه اول قرار دارد و بعد از آن ارتباط مؤثر کارکنان در مرتبه دوم اهمیت قرار گرفته است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.