Skip to main content
فهرست مقالات

سهم هزینه های بیمه های بازرگانی در سبد هزینه خانوارهای شهری و راهکارهای افزایش آن

نویسنده: ؛

تابستان 1380 - شماره 62 (14 صفحه - از 71 تا 84)

کلیدواژه ها : بودجه خانوار ،سهم حق بیمه ،کشش درآمدی ،بیمه‌های بازرگانی ،درآمد واقعی ،دهک‌های درآمدی

کلید واژه های ماشینی : خانوارها به صنعت بیمه ،سهم هزینه‌های بیمه ،مزایای صنعت بیمه استفاده ،رویکرد خانوارها به صنعت ،هزینه خانوار ،سبد هزینه خانوار ،هزینه‌های بیمه ،حق بیمه پرداختی ،بودجه خانوار ،مرکز آمار ایران ،حق بیمه در کل ،درآمد خانوار ،درآمد سرانه ،هزینه و درآمد خانوار ،صنعت بیمه استفاده ،درآمد واقعی ،حق بیمه در درآمد ،کشش درآمدی ،بیمه در درآمد کل ،پرداخت حق بیمه ،جایگاه صنعت بیمه ،بیمه پرداختی ،رویکرد خانوارها ،هزینه‌های بیمه‌ای ،واقعی ،نتایج آمارگیری از هزینه ،بیمه‌های بازرگانی ،صنعت بیمه ،حق بیمه ،سهم حق بیمه

تردیدی نیست که بخش مهمی از بازارهای بیمه‌های بازرگانی را باید در بین خانوارها جست‌وجو کرد.خانوارها می‌توانند برای تأمین آینده خود و فرزندانشان و نیز حفظ موقعیت اقتصادی خویش از مزایای صنعت بیمه استفاده کنند و مشتریان خوبی برای بیمه‌های بازرگانی باشند.نتایج نشان می‌دهد که بیمه‌های بازرگانی هنوز جایگاه واقعی خود را در بین خانوارها پیدا نکرده‌اند و هزینه‌های بیمه‌ای(حق بیمه پرداختی)سهم اندکی از بودجه کل خانوار را در بر می‌گیرند.به نظر می‌رسد که عواملی مانند محدودیت‌های مالی و درآمد سرانه اندک و همچنین عدم شناخت صحیح از صنعت بیمه و مزایای آن می‌توانند در این زمینه نقش داشته باشند.این مطالعه نشان می‌دهد که گرچه سهم حق بیمه در کل بودجه خانوار ناچیز است اما روند رو به رشدی در رویکرد خانوارها به صنعت بیمه در حال شکل‌گیری می‌باشد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.