Skip to main content
فهرست مقالات

بازاریابی بیمه های مسئولیت و بررسی مهم ترین عوامل در فروش این نوع بیمه ها

نویسنده:

(12 صفحه - از 29 تا 40)

کلیدواژه ها : بیمه ،بیمه مسئولیت ،بازاریابی ،افزایش فروش

کلید واژه های ماشینی : بیمه‌های ،بیمه‌های مسئولیت ،بازاریابی بیمه‌های مسئولیت و بررسی ،اشخاص ثالث ،فروش ،خسارت ،فروش بیمه‌های مسئولیت ،افزایش آگاهی اشخاص ثالث ،بیمه مسئولیت مدنی ،بیمه‌گذاران ،جبران ،فروش بیمه‌های مسئولیت مدنی ،خطر ،بیمه مسئولیت عنصر شخص ثالث ،تأثیر افزایش آگاهی بیمه‌گذاران بالقوه ،اجتماعی ،بیمه‌های مسئولیت و عوامل ثأثیرگذار ،مسئولیت مدنی ،حقوق ،بررسی مهم ترین عوامل ،آگاهی اشخاص ثالث از حقوق ،ترفیع ،جبران خسارت ،عوامل ،بالقوه ،تبلیغات ،بیمه شخص ثالث ،افزایش فروش بیمه‌های مسئولیت ،انسان ،قوانین

تعاملات هر انسان در طول زندگی خود با میلیون‌ها انسان دیگر، بالقوه حاوی خطرها و خسارت‌هایی است که جبران آن، گاه خارج از توان مالی افراد است.بنابراین، بیمه مسئولیت به عنوان ساز و کاری برای تنظیم روابط اجتماعی مطرح شده است که شناخت و گسترش آن، تأثیر به سزایی در تقلیل پیامدهای زیانبار حوادث ناگوار وارده به اشخاص ثالث خواهد داشت.متأسفانه این رشته بیمه‌ای بسیار مهم، در کشور ما چنان‌که باید شناخته شده نیست.در این مقاله ضمن شناسایی مهم‌ترین دلایل رشد ناکافی بیمه‌های مسئولیت و عوامل ثأثیرگذار بر فروش این بیمه‌ها، بررسی و راهکارهای توسعه آن نیز ارائه گردیده است.

خلاصه ماشینی:

"برای آنکه مسئولیت مدنی تحقق پیدا کند باید خسارت وارده به فرد یا افراد زیان‌دیده وجود داشته باشد و شخص متعهد به جبران خسارت وارده به دیگری باشد که این خسارت از نظر قانونی منسوب به وی باشد. ب)نظریه خطر:بر طبق این نظریه ارتکاب تقصیر شرط مسئولیت مدنی نیست بلکه هر فردی که بر اثر فعالیت خود خطرهایی ایجاد کند و موجب زیان دیگری شود مسئول است و ملزم به جبران خسارت. بیمه مسئولیت مدنیاز نظر حقوقی بیمه مسئولیت مدنی عقدی است که به موجب آن بیمه‌گر در ازای دریافت حق بیمه مقرر از بیمه‌گذار متعهد است که در صورت تحقق خطر موضوع بیمه خسارت وارده به اشخاص ثالث را جبران کند و رابطه زیر بین آنها بر قرار می‌شود:شکل 1. رابطه بین بیمه‌گر و بیمه‌گذار در بیمه‌های مسئولیت(به تصویر صفحه مراجعه شود)الف)تأثیر افزایش آگاهی بیمه‌گذاران بالقوه از مسئولیت‌های اجتماعی خود: یکی از مسائل مهم و تأثیرگذار بر خرید کالا یا خدمت احساس نیاز است. در بیمه‌های مسئولیت از نظر روانی وقوع خطر و زیان ناشی از تحقق ریسک با احتمال کمتری همراه است به عبارتی، خسارت در مرحله اول به شخص ثالث وارد می‌شود و سپس بیمه‌گذار ملزم به جبران آن است. در یک جمع‌بندی یافته‌های پژوهش انجام گرفته نشان داد که رشد و گسترش بیمه‌های مسئولیت مستلزم بهره‌گیری از فنونی است که با آن بتوان نوع مخاطب را شناسایی، رفتار وی را بررسی و ضمن بخش‌بندی گروه‌های مخاطب، راهبردهایی برای افزایش سهم بازار این بیمه‌ها ارائه کرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.