چکیده:
گسترش کاربردهای فناوری اطلاعات در عرصه فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی سبب ابداع و ارائه راهحلها و راهکارهای مختلف شده است . طبیعی است که هر یک از این روشها و ابزارها ، مبتنی بر نیازهای خاص و برای رفع مشکلات موجود ابداع و به خدمت گرفته شدهاند . پورتالهای سازمانی نیز با در نظر گرفتن نیازهای اطلاعاتی در حوزه مدیریت مبتنی بر شبکه یا اصطلاحا شبکه محور طراحی و بکارگیری شدهاند . امروزه کمتر موسسه یا سازمانی را در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه میتوان یافت که از فناوری پورتال بی بهره باشد و از آن برای پشتیبانی از اهداف سازمانی استفاده نکرده باشد...
خلاصه ماشینی:
"کاربران سازمانی و بهویژه مدیران نیز به این نتیجه رسیدند که از همان قابلیتهای پورتال اینترنتی برای مدیریت منابع سازمانی خود اعم از منابع اطلاعاتی و انسانی(کارکنان)استفاده نمایند که البته یافتن اینگونه منابع اطلاعاتی(به لحاظ تخصصی بودن وظایف سازمانها)در اینترنت کار دشواری به نظر میآمد.
پورتالهای سازمانی از یک سو امکان مدیریت متمرکز در سازمان را برای مدیران و معاونان مؤسسات و سازمانها فراهم میکنند و پنجرهای شفاف از سازمان را مقابل چشم آنها قرار میدهند و از سوی دیگر کاربران و مشترکین خود را از آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به حوزههای کاری و تجاری آگاه میسازند.
ام 2002)متمرکز بر نیازهای چندگانه بازار است: 2 B , E 2 B , E 2 BE B , یک پورتال باید به سرعت مستقر شود،اما در عین حال باید به نحو گستردهای میان کاربران مختلف به صورت شخصی تنظیم شود،گسترهای وسیع از محتویات گوناگون را در بربگیرد،همکاری لازم را میان کسانی که در ارتباط با یک موضوع خاص نیاز به کمک و مشارکت دیگران دارند،فراهم نماید و در تعامل با زمینه طراحی شده خود از انعطاف کافی برخوردار باشد و بالاخره اینکه یک فضای کاری الکترونیکی مناسبی را برای کاربران خودش به وجود آورد."