Skip to main content
فهرست مقالات

ارایه مدلی برای بهبود مدیریت زنجره تأمین در شرکت فولاد اردبیل

نویسنده:

(12 صفحه - از 4 تا 15)

کلیدواژه ها :

یکپارچه‌سازی ،انتخاب تامین‌کننده ،فازی(مرحله‌ای) ،برنامه‌ریزی آرمانی مرحله‌ای ،برنامه توسعه تامین‌کننده ،راهبرد تحلیل سلسله‌ مراتبی

کلید واژه های ماشینی : زنجیره تامین، بهبود زنجیره تامین شرکت فولادسازی، تامین‌کنندگان، مدیریت، اطلاعات، مساله انتخاب تامین‌کنندگان، انتخاب تامین‌کننده، الگو، معیارهای، زنجیره تامین شرکت فولادسازی اردبیل

در تحقیق حاضر به دنبال بررسی مدیریت زنجیره تامین و ارائه‌ الگوهایی برای بهبود زنجیره تامین شرکت فولادسازی اردبیل هستیم. بدین منظور ابتدا،زنجیره تامین این شرکت مورد بررسی قرار گرفته‌ و پس از بررسی،به مهمترین بخش تاثیرگذار بر سودآوری شرکت، تمرکز شده است.این بخش از زنجیره تامین،مدیریت تامین‌کنندگان‌ می‌باشد. در این بخش،مهمترین وظیفه مدیریت،انتخاب‌ تامین‌کنندگانی است که منجر به بهبود تامین مواد،روابط و سودآوری‌ شرکت شود.برای انجام بهینه این وظیفه،الگوهایی را مورد بررسی‌ قرار داده و در نهایت الگوی مناسب برای مساله انتخاب‌ تامین‌کنندگان برای محصول خاصی در این شرکت ارائه شده است. در این الگو بر اهمیت شناسایی معیارهای مناسب با مفاهیم زنجیره‌ تامین تاکید شده و سپس از میان این معیارها،معیارهای اصلی‌ انتخاب شده و با راهبرد FAHP ،به منظور دستیابی به رتبه‌بندی‌ دقیق تامین‌کنندگان،وزن‌دهی شده‌اند و این اوزان را با متغیرها و محدودیت‌های دیگر به الگوی برنامه‌ریزی آرمانی مرحله‌ ای ( LGP ) اضافه نموده و با منظور حد اقل کردن انحرافات نامطلوب‌ از آرمان‌های مربوطه،آن را حل کرده و به یک جواب بهینه در انتخاب‌ تامین‌کننده مناسب و تعیین مقدار بهینه خرید آنان دست یافته‌ایم.

خلاصه ماشینی: "تامین‌کنندگان برای محصول خاصی در این شرکت ارائه شده است. دنبال یافتن راه‌هایی برای همسان‌سازی خود با این تحولات است. تامین از سه بخش کلی مرتبط به هم تشکیل شده است. اهمیت انتخاب تامین‌کننده از این حقیقت ناشی می‌شود که آن‌ از پیش آشکار شده تا جایی که عضویت در زنجیره تامین به صورت (به تصویر صفحه مراجعه شود) بهینه تامین‌کنندگان و تعیین میزان بهینه از هر تامین‌کننده استفاده (به تصویر صفحه مراجعه شود) معیارها در این 8 گروه 23 عنوان را به خود اختصاص داده است که در این جدول نهایی برای حل و محاسبه اوزان معیارها می‌باشد. FAHP برای یافتن اوزان معیارهای اصلی استفاده شده است روش‌ پیشنهادی برای حل این راهبرد روش تحلیل توسعه‌ای می‌باشد. گام پنجم و ششم تحقیق این است که کدامیک از معیارهای فوق‌ بر مبنای معیارها،و برای تعیین وزن هریک از تامین‌کنندگان می‌باشد این شاخص‌ها،همه معیارها به صورت کمی محاسبه شده است و و این اطلاعات مبنا را برای ارزیابی هریک از تامین‌کنندگان با لفعل و با لقوه اصلی به الگو برنامه‌ریزی است در این تحقیق تقاضای کل 400 هزار تن می‌باشد. به ضرایب و اطلاعات ارائه شده برای هر معیار ایجاد می‌شود. تابع موفقیت الگوی برنامه‌ریزی آرمانی مرحله‌ای،از یک بردار تشکیل شده است که تعداد مولفه‌های آن برابر با Q عدد سطح اولویت ایجاد الگوی نهایی ترکیبی برای انتخاب تأمین‌کنندگان در مورد محصول موردنظر در کارخانه فولاد اردبیل بدین‌گونه است. (به تصویر صفحه مراجعه شود) مختلف طی دوران قبلی ارائه شده در این تحقیق از ترکیب دو الگوی‌"

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.