Skip to main content
فهرست مقالات

راهبرد در مدیریت خرید و تأمین

نویسنده:

(12 صفحه - از 48 تا 59)

کلید واژه های ماشینی : راهبردی ،راه‌برد ،مدیریت ،خریدار ،راه‌برد در مدیریت خرید ،برنامه ،مدیریت خرید و تأمین ،سازمان ،تأمین‌کننده ،بخش‌های اصلی راه‌برد وظیفه‌ای خرید ،هزینه ،طراحی ،کاهش هزینه ،بخش خرید ،کیفیت ،محصول ،آینده ،زمان ،بخش‌های اصلی راه‌برد وظیفه‌ای بخش ،بازار ،تولید ،فرایندهای ،قیمت ،راه‌برد وظیفه‌ای بخش خرید ،برنامه‌ریزی راهبردی در مدیریت خرید ،توسعه ،شرکت خریدار ،کاهش هزینه‌های عملیاتی کل سازمان ،رقابتی ،راه‌برد تأمین و راه‌برد شرکت

خلاصه ماشینی:

"نکته اساسی در این مقاله عبارت است از بررسی چالش‌هایی که بخش خرید با آن‌ مواجه می‌باشد و بخش‌های اصلی راهبرد وظیفه‌ای بخش خرید برای‌ ایفاء نقش راهبردی در سازمان چه می‌باشد؟و در آینده بخش خرید با چه تغییراتی مواجه خواهد شد که با لحاظ آن آینده بتواند دارای‌ برنامه‌ریزی و راهبردی مؤثر باشد؟امروزه بخش خرید/تأمین باید آینده‌نگر و پیشرو باشد و نباید تنها به واکنش نشان دادن نسبت به‌ موقعیت‌ها و مشکلات فعلی بسنده کند. 2-قدرت شرکت خریدار در ارائه خدمات پس از فروش 3-شهرت شرکت خریدار مسأله دیگر که در زمینه خرید مطرح می‌باشد این است که آیا شرکت خریدار باید اقلام استاندارد و مواردی را که در بازار موجود می‌باشند را خریداری نماید یا این که کالاهای خاص و سفارشی را از 1-چه چیزی؟ ساخت یا خرید استاندارد در مقابل سفارشی یا ساخت 2-کیفیت؟ کیفیت در مقابل هزینه مشارکت عرضه‌کننده 3-چه مقدار؟ مقادیر بال در مقابل مقادیر کم(موجودی کالا) 4-چه کسی؟ متمرکز یا غیرمتمرکز کیفیت کارکنان مشارکت مدیریت ارشد 5-چه موقع؟ حال در مقابل آینده پیش خرید 6-چه قیمتی؟ بالاتر استاندارد(معیار) پایین‌تر بر مبنای زمان بر مبنای بازار اجاره/ساخت/خرید 7-کجا؟ محلی،منطقه‌ای بزرگ در مقابل کوچک منابع منفرد در مقابل منابع چندگانه جابه‌جایی زیاد در مقابل جابه‌جایی کم تأمین‌کنندگان ارتباطات تأمین‌کننده گواهی تأمین‌کننده مالکیت تأمین‌کننده 8-چطور؟ روش‌ها و رویه‌ها رایانه‌ای کردن مذاکرات مناقصه‌های رقابتی مناقصه‌های ثابت /سفارشات باز روش قرارداد خریدهای گروهی برنامه‌ریزی مواد بر مبنای احتیاج قراردادهای بلندمدت اصول اخلاقی تهاجمی یا انفعالی تحقیقات خرید تجزیه و تحلیل ارزش 9-چرا؟ متناسب بودن اهداف دلایل بازار دلایل درونی *تأمین خارجی *تأمین داخلی نمودار 85:سؤال‌های راهبرد تأمین تولیدکنندگان درخواست کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.