Skip to main content
فهرست مقالات

آموزش بیوفیدبک برای سردرد تنشی، نقش دخالت درمانگر در فرایند درمان

ISC (1 صفحه - از 68 تا 68)

کلید واژه های ماشینی : آموزش بیوفیدبک براى سردرد تنشى، دخالت درمان‌گر در فرایند درمان، نقش دخالت درمان‌گر در فرایند، درمان، آموزش بیوفیدبک، اثرات افزایشى دادن بازخورد مثبت، نقش آموزش بیوفیدبک همرا‌ه، اثرات افزایشى حضور درمان‌گر، سردرد تنشی، بازخورد مثبت در پایان جلسه

خلاصه ماشینی: "موضوع:آموزش بیوفیدبک برای سردرد تنشی،نقش دخالت درمانگر در فرایند درمان پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، انستیتو روانپزشکی تهران-شهریور 1370 استاد راهنما:دکتر فضیله ذو الفقاری استاد مشاور:دکتر فریدون مهرابی پژوهش و نگارش:مهدی لطفعلی‌زاده سردرد تنشی یکی از مشکلات متداول بسیاری از مردم در سنین مختلف است. برای پذیرش یا رد نخستین فرضیه پژوهش،نقش آموزش بیوفیدبک بدون حضور درمانگر و دادن بازخورد مثبت در پایان جلسه موردنظر بود. دومین فرضیه پژوهش بیانگر نقش آموزش بیوفیدبک همراه با دادن بازخورد مثبت در پایان جلسه و اثرات افزایشی حضور درمانگر در جلسات درمان بود. فرضیه سوم نقش آموزش بیوفیدبک همراه با حضور درمانگر و اثرات افزایشی دادن بازخورد مثبت در پایان جلسه ارزیابی شدند. نتایج نشان داد که هرچند استفاده از آموزش بیوفیدبک به تنهایی در کاهش سردرد درمانجو تأثیر مشخصی داشت،اما حضور درمانگر در جلسه و نیز دادن بازخوردهای مثبت در پایان جلسه کارآیی درمان را افزایش می‌داد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.