Skip to main content
فهرست مقالات

نمادها در آثار گی دو موپاسان

نویسنده:

(2 صفحه - از 28 تا 29)

کلید واژه های ماشینی : موپاسان ،آب ،دریا ،رودخانه ،قصۀ ،آب شیرین ،گی دو موپاسان ،زنها ،باتلاقها ،ظاهر ،eL ،نقاش ،آب دریا ،جاری ،جلگه‌ای ،آثار گی دو ،آب شیرین رودخانه‌ها ،nE ،واقع ،باور ،امواج دریا به ساحل ،امواج کوه‌پیکر دریا ،salB liG eL ،نمادها در آثار ،قصه‌های موپاسان ،ساحلی دریای مانش ،دریا و آب شیرین ،موپاسان مخاطرات دریا ،قصۀ منتشر‌شده در روزنامۀ ،تجدید چاپ

خلاصه ماشینی:

"سرانجام،زمانی که نویسنده به قلۀ اشتهارش رسیده،مدیترانه را که برای او حد واسطی است بین دریای مانش و رود سن و بنا به گفتۀ خودش آبی است «ساکن،جامد،گویی سفت و سخت شده بر اثر گرمایی دم کرده و سنگین5»کشف می‌کند و پی‌درپی به سیر و سیاحت روی آن می‌پردازد؛اما تأثیر این«آب»بر آفرینشهای ادبی او هرگز از عمق چندانی برخوردار نخواهد بود. ]. ولی جالب است بدانید که یک دریانورد چنین احساسی را در برابر دریا ندارد،با وجود اینکه دریا اغلب سنگدل و پرشرارت است،اما در عین حال از صراحت و صداقت برخورداری تام‌وتمام دارد:او می‌غرد و می‌خروشد،در حالی که رودخانه در سکوتی که خیانت و دغلبازی را فریاد می‌زند،جاری است و این حرکت مداوم آبی که جاری است در نظر من به مراتب دهشتناکتر از امواج بلند و باشکوه اقیانوس است. به راستی چه بسیارند کسانی که آرامگاه ابدی خود را در این دنیای غریب سراسر پوشیده از گل‌ولای و لجن که همه چیز را در کام خود فرو برده و دفن می‌کند (حتی سیاه‌ترین و مخوف‌ترین انتقامجویی‌ها را) یافتند،یا دست کم تلاش کردند خود را در آن گم‌وگور کنند!چنان که موضوع غرق شدن در رودخانه‌ها و باتلاقها محور اصلی ماجراهای شمار زیادی از قصه‌های موپاسان،از جمله:«پدر سیمون» apap aL ) )nomised ،«سرگذشت یک دختر روستایی» (به تصویر صفحه مراجعه شود) )emrefed elliF enu'd eriotsiH( «در سفر» nE( )egoyoV ،«دوشیزه هاریت» )teirraH ssiM( و یا «سرباز کوچولو» )tadloSetitteP( را تشکیل می‌دهد. (10)-«نامۀ پیدا شده در بارۀ یک غریق» nu rus eevuort ertteL( )eyon قصۀ منتشر شده در روزنامۀ "salB liG eL" (11)-«در سفر» )egayoV nE( ،قصه‌ای که برای نخستین بار در شمارۀ دهم ماه مه سال 1882 در روزنامۀ "salB liG eL" انتشار یافت و سپس همراه با قصۀ "enuLedrialC" تجدید چاپ شد."

صفحه:
از 28 تا 29